måndag 4 mars 2013

Goodbye Östermalm... Hello samboliv ❤

Då har första officiella flyttlasset gått mot det "riktiga" samboskapet istället för det "inofficiella-låtsas-samboskapet" under 4 månader nu ;)... & det känns magiskt, helt rätt & alldeles alldeles underbart ❤

Vi inledde helgen med bastutraditionen & låt mig säga att den alkoholfria ölen fick mig att lyckas vara vaken till både efter maten (hemkörning av pizza & kebab igen... alltså sååå sjukt härligt det där är ibland :)) & så vi hann hänga lite oxå :) perfekt... Det blir non-alcoholic för Olsson hädanefter i bastun :)



Efter en stärkande frukost med en blandning av apelsin/blodapelsin juice så ägnade vi lördagen åt att rensa förrådet hemma hos Darlingen för att kunna göra plats till mina grejor (om du frågar Darlingen så är det framförallt mina skor som ska bo där nere... jag förstår iiiiinget alls ;))

Det gick hur bra som helst... Det är så skönt att vi är väldigt väldigt lika på väldigt många punkter (inte skopunkten dock ;)) & vi har numera ett förråd som jag nästan vill bo i... Har aldrig haft ett så strukturerat förråd :)

I förrådet står ett stort fint skåp som Darlingen har ärvt efter sin pappa... Skåpet har massor av små lådor & på en av dem såg jag detta...



...det är liksom bara ytterligare ett tecken på att vi hör ihop... Han har en maskinskriven lapp med min hemstad på en av lådorna ❤ det va skriver i stjärnorna att vi skulle mötas ⭐⭐⭐

På kvällen va vi hos svärmor på middag... Det va sååå fantastiskt gott & så härligt mycket mat & gosaker som det bara kan vara hemma hos en mamma :)

Det är faktiskt helt underbart att världens bästaste & finaste darling även råkar ha den skönaste familjen ever... Det är hur lovely som helst ❤

Söndagen bjöd på massa härlig sol & jag kunde inte låta bli att tänka: "Smält smält smält" ;)



Insåg oxå under helgen två saker...
1: det bor en strukturnazist i mig som gör en oväntat kraftfull break for it ;)



2: jag har blivit tant ;)



Flytten inleddes då på riktigt genom att första lasset med grejor hämtades i min lägenhet... Även om man varje gång tänker att "det är ju inte så mycket gejor" så på något jäkla sätt blir det ändå alltid det :) tack gode gud att min senare flytt gick i juli :)

När vi va hemma igen så fixade vi till söndagssteken... Ungsstekt lamm...


5 timmar senare så funderade vi lite smått: "Var fan tog lammet vägen" ;)



Köttet va så mört att det inte gick att skära... Det bara föll isär :)



Ja... Så som slutsats tänker jag så här: "Tack för denna tid Östermalm & för att du ökade på min vilja att träffa Mr Right"';)

Kärlek ❤❤❤





- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar