torsdag 28 mars 2013

Suspended coffee...

Jag såg denna delningen igår på Facebook & blev fasiken rörd till tårar...



Vilket underbart enkelt sätt för oss att kunna bry oss om varandra ❤

För er som inte kan läsa den så handlar det om ett fenomen som kallas "Suspended coffee"... Typ som "Reserverad kaffe"... Det innebär att vem som helst kan på vissa fik gå in & förbetala en "Suspended coffee" som sen en behövande kan komma in & hämta ut ❤

Självklart blev jag eld & lågor... Slängde mig ut på Google & leta men hitta inget om det i Sverige... Finns på andra ställen i världen & bör verkligen finnas hos oss!!!



Så sagt & gjort... Jag satte mig & komponerade ihop ett litet mail till Stadsmissionen & fråga om de visste något ställe som gör detta... & om det inte finns så föreslog jag att deras fina fik på Stortorget kanske skulle va en utmärkt plats att inför det på :) hoppas jag får svar & ett positivt sådant :)

För er som redan idag vill göra en skillnad så finns det idag (i Sthlm iaf) möjlighet att hjälpa till här :)



Soppkök Stockholm har en insamling idag mellan 17-19 på Frihemsplan... Undrar du vad de behöver? Undra inte längre :)



Igår knata jag iväg till posten, glad i hågen skulle jag hämta vårt fina plättlagg som vi vann på tradera... När jag fick paketet blev jag lite smått skeptisk av dess storlek ;)



När jag sen öppna va jag inte längre skeptisk utan insåg istället att jag för evigt nu befäst mig själv som "The klödd" :)



Jag slängde ut en bild på fejjan & instagram mest egentligen för att jag ville bjuda på mig själv :) & jag skrev att tips på användningsområden mottages gärna... Att jag själv enbart kommit fram till ett användningsområde & det är som självförsvarsvapen i handväskan ;)

Inom typ ingen tid alls fick jag tips... & titta så bra det blev :)



Så för att "pay it forward" så vill jag nu lämna ett tips här oxå :)



Bästa kroppsoljan ever :) & billig med... Gör dina fötter & händer bebismjuka :)

Nu är det påskpyntat i vårt hem :)



Mer än så blir det inte... Jag menar, det ska ju plockas ner igen oxå ;)

& hördudu väderguden...



Kan du se till att fixa lite plusgrader på nätterna oxå nu så vi blir av med snön så blir jag sååå glad :) okej, då säger vi det?!? Schysst!!!

Nu sista skälvande timmarna på jobbet innan långledigt ❤❤❤ I love it :)

Glad påsk alla fina


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar