tisdag 8 maj 2012

Adrenalin...

Sjukt kul uppdrag idag :) inte nog med att det va gaaalet mkt folk 28 700 biljetter sålda innan match... 16 volontärer & en sjukhelsikes massa poliser ;)

Några sköna & mindre sköna händelser från kvällen:
- Har återigen lyckats träffa en grymt skön brud som nu mera ingår i min kompiskrets :)

- Dagens (inte från mig ska tilläggas) skönaste & delvis livsfarliga kommentar till den smått alkoholpåverkade & smått hormonstinna AIK-supportern med ett gigantiskt AIK märke på jackan: "Är du Djurgårdare?" Behöver jag beskriva hur hans redan ogillande blick snabbt övergick till hat... En stark gissning är att han inte skulle kryssa i rutan för nöjd med servicen på en utvärdering om polisens volontärer ;)

- Hört över RAKEL (polisens radiosystem): "Vi har en full hund här" Svarande polis: "Öhh, va god upprepa" :)

- Vid test, för att kolla så alla RAKEL-grupperna funkade, kommer ett anrop gång på gång: "Cecilia kom" "Cecilia kom"... Efter långt funderande över varför Cecilia inte svara kommer min grupp på att jag va den enda tjej som fick en RAKEL. Slutsats, alltså är förmodligen jag Cecilia :) Så på ett gruppanrop svarar jag: "Carolina uppfattat, kom" & får till svar: "Tack Cecilia, kom" :)

- 2 av "våra" poliser förda till sjukhus efter hundattack.

- Vår grupp fick diverse förfrågningar om avsugningar.

- Men roligast är nog att jag fått mitt första foto publicerat... Dock enbart på Twitter men ändå :)



Kärlek <3

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar