tisdag 15 maj 2012

Nattvandringen i fara...

Igår kväll va jag på styrelsemöte med Nattvandringen & känner idag ett behov av att lätta på mitt hjärta som är lite ledset... Inte för att gnälla, utan för att påvisa fakta...

Vi har under många år engagerat föräldrarna att nattvandra 1-2 gånger/termin... Det har funkar skitbra :)

Dock under senaste tiden, framförallt sista året, har det inte funkat alls...

Styrelsen har på många olika sätt försökt få igång engagemanget igen... Det gäller ju trots allt säkerheten för deras egna barn...

Vi har mailat, vädjat, bokat möten med mera, alltid med informationen att om inget händer kommer Nattvandringen att läggas ner...



Mailen med all info går ut till mellan ca 500-1000 föräldrar... På ett av mötena kom 1 person...

Detta lämnar mig sorgsen... Om inte vi vuxna runt våra barn & ungdomar ställer upp, vem ska då göra det??? Jag förstår att man inte har all tid i världen att lägga på att vandra gata upp & gata ner... Men 2-4 nätter/år... Det tror jag alla har :)

Har det blivit för enkelt att sitta hemma & gnälla på att polisen & socialtjänsten inte gör något??? Många av ungdomarna man möter i de yrkena är samma som de man ibland läser om i media när Janne Josefsson vädrar blod... De har ofta minst en sak gemensamt... Ingen vuxen såg dem!!!

Upp till kamp för våra gemensamma barn & ungdomar... Stå på barrikaden & visa att du finns där för dem... Du kanske är den enda de har!!!

<3

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar