fredag 8 juni 2012

I <3 Åhus

Har idag tillbringat dagen i min födelseby... Där jag levde i många år...

Började dagen med en pedikyr på bästa stället i byn...


TACK finaste underbaraste Mia för mina fina fötter...



Nu är jag bröllopsklar... Underbaraste lösningen fixade du när jag glömt att ta med mig flipp-flopps för att inte messa upp naglarna...



Åket en runda i minnenas tecken...



Här är mitt barndomshem... Mötte en av våra gamla grannar... Han bor fortfarande kvar i samma hus sen 1976 då vi alla (ja, jag va ju lite liten & inte till så mkt hjälp... Tillbringade mest tid hängandes upp & ner i gungan ;))...



"Lille-skogen" där jag tillbringade min allra mesta tid... Tog ett tag innan jag vågade mig över till "Store-skogen" :)



Mitt dagis :) Fullriggaren...



Låg- & mellanstadiet... Villaskolan



Högstadiet :) Sånnaskolan...



Mitt första sommarjobb... Barnklädesaffär :)




Känner ni igen bilen från filmen "Helgonet" :)



Åhus vackra kyrka... Konfa & skolavslutningar :)



Gamla Åhus...



Spritan... Meningen "This is from my home village... Look at the bottle, you'll see the name Åhus" har gett mig otaliga gratis drinkar världen över ;)




Åhus parken... I sina glansdagar va den bästa parken ever... Här har jag jobbat i både kiosk & entré... Jag har haft min första fylla, första plankning... ja, vi kam bara säga att det va en hel massa första där ;)



Nu rivs den... Brutalt, bit för bit försvinner den... Det ska bli bostäder...


Vackraste hamnen...



Magiska strand...

I love Åhus!!!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar