fredag 22 juni 2012

Ibland skulle man inte leva ensamen...

Packar inför midsommar firande på Möja & har ju insett att min kakbaknings-frenesi inte kommer bli heelt enkel att transportera ut... Men jag har ju mina räddare i nöden... Min Dramaten :)

Men med två tårtor så uppstår ju ett dilemma, trots Dramatens fantastiska varelse... Jag kan ju inte ställa dem på varann...

Så det fick bli en Lina-lösning :) Slå in i tidningspapper & sen den i form som kommer stå underst även inslagen i en hårt åtdragen påse :)



Det som jag inte hade räknat med (& det läge då det skulle vara bra att ha 2 händer till i hemmet) var vid själv inslagningsproceduren av tårtan i formen... Den va lite hal & jag säkert lite hastig...

Så tro det eller ej men jag tappa den... Rakt upp & ner... Men som tur va hamnade allt på foliet som va över den, så inget hamna på golvet... Men behöver jag säga att jag va lite smått skeptisk när jag vände på den... Tro det eller ej, men den höll :) formen är helt tillbucklad & ful men tårtan ganska oskadd :)

Godnatt!!!




- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar