lördag 9 juni 2012

Mormor va en klok kvinna...

Min mormor va en stålkvinna utan dess like...

Hon hade reumatiskvärk, stelopererad i båda handlederna, konstgjorda leder i alla fingrarna, bytt båda knälederna, förkortat fötterna (pga operationer i samband med sin värk) från storlek 38 till 35, benskörhet så man kunde inte krama henne för hårt eftersom revbenen då gick i sönder & kärlkramp i bröstet... Trots detta hörde jag aldrig någonsin henne klaga... Hon älskade att ha folk runt sig & bakade de godaste kringlorna ni kan tänka er...

Hennes framtidsvisioner va dock inte alltid helt spot on... Så som när hon (på 50-talet) lyssnade på denna sång & hennes kommentar var: "Detta, det är musik de... Den där Elvis kommer aldrig att slå"

http://open.spotify.com/track/5xv8SFg7ydYKdUJ33MAZeI

Fantastiska mormor... Jag önskar inget hellre än att du fått lära känna mig som vuxen (mormor dog när jag var 14 år). Du saknas mig varendaste dag!!!

<3 <3 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar