tisdag 26 juni 2012

Vardagsmagi...

Jag tror starkt på det faktum att man är härskare över sin egna lycka... håller du inte med mig så är det helt okej :) Tro mig, det finns stunder då även jag tvivlar :)

Dock tror jag mycket på individens förmåga till att göra val...

Jag anser att vi alltid har ett val, ett jäkligt svårt val ibland men trots det ett val... Till & med när vi inte gör något & bara låter det som sker ske så gör vi ett val... Att vara passiv :)

Detta va tesen bakom mitt nyårslöft 2009, då drog jag igång för mig själv utmaningen: VVG = Våga Vägra Gnälla :) Jag bestämde att under 1 månad (vågade helt ärligt inte utmana mig själv längre) välja att se det positiva i allt som hände...

Det va inte helt enkelt... Bland annat så kom Vargavintern from hell kom & min cykel blev stulen...

I början fräste jag fram, genom hårt sammanpressade tänker, den enda lilla positiva tanke som jag kunde komma på...

Men efter ett tag så blev det faktiskt lättare... Vilket visade sig när jag i telefonluren fick besked från försäkringsbolaget att jag skulle få ut 345 kr på försäkringen av min älskade lilla hoj... Det asgarvet som den kille fick i örat ska han nog sent glömma ;)

Nu blev det lite väl seriöst här ;) så nu till lite vardagsmagi... För lyckan va total igår när jag hittade detta nostalgifodral till fånen :)


& på tal om smart-phones... Min är faktiskt one of a kind... Den fick mail till inboxen innan ens smart-phones & inte ens mail fanns... & inte bara ett mail utan två :)


På jobbet är det Samhall som städar hos oss... & jag har blivit lite bundis med några av städarna & då speciellt en söt liten loppa som med jämna mellanrum kommer & vill ha lite hjälp av mig...

Inte alltid helt enkelt att förstå kan jag säga (men alltid lika underbart) som igår när hon kom & ville ha hjälp med att göra en tabell över hennes & kollegernas semesterschemat... Pappret jag fick såg ut så här...


Mina frågor va bland annat: "Varför är det 1, 2 el 3 kryss på veckorna? Betyder det något speciellt?"
Svaret va: "Ja"
Jag: "Okej, vad betyder det då så jag inte gör fel"
Svaret: "Ja, se det vet jag inte"
Gulle :)

Till slut måste jag bara avsluta med denna bild... Sjukt barnslig jag vet men jag skrattar lika mycket varje gång jag ser den ;)


Kanske inte världens mest genomtänkta logga... Eller kanske precis det den är ;)

Kärlek!!!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar