fredag 7 september 2012

Dejting eller don't-ing ;)

Dejtingvärlden bjuder på många... hm, hur ska jag uttrycka mig... många nya erfarenheter, nya funderingar men framförallt en hel del skratt :)

Va idag & fikade med finaste S... Hon sa till mig följande:
S: "Lina, du måste prova denna sidan Badoo"
Lina: "Okidoki"

Sagt & gjort... Jag knata hem, ladda ner appen & ladda upp lite bilder... Det va snart 2,5 timme sen... Jag har redan fått dessa mumsbitar till meddelande... Kom nu ihåg att detta är de allra första någonsin meddelandena...



Vilket resulterade i detta sms till fröken S...

"Darlingen!!! Jag vill verkligen tacka dig för att du introducerade mig för denna sida... Det kändes ju som att jag är lite låg på just "ensamma stackars killar" kontot 😏 underbart att få lite kvalitéstid med dig idag... Hälsa finaste mamma ❤"

Lite senare dyker detta meddelande upp:



Vilket resulterade i detta sms till fröken S...

"Alltså, det här är ju en källa till hur många skratt som helst... HUR tänker man när man tar med en sjukt skeptisk/nonschig/fisluktande smiley på första meddelandet..."

Ja ja... Det känns snabbt som att "Badoo" visar sig snarare vara en "Bidé" ;)

Det är inte annat än att man ibland överväger att göra som Dory i "Hitta Nemo" när hon hittade en manet som hon vill ha som sin baby...

Hon säger: "I shall call him Squishy and he shall be mine and he shall be my Squishy. Come on, Squishy. Come on, little Squishy."

Jag kanske göra samma fast med en kille ;)

Idag fick jag ett detta meddelande på Facebook av en kollega som jag hängde med för första gången på riktigt under hockeytipsgrillkvällen... Innan dess har det mest varit "hej hej" i korridoren... Jag måste säga att jag blev väldigt glad på ett nästan lite barnsligt sätt... & i ärlighetens namn kanske lite lättad att allt mitt "hålla låda" gick hem ;)
Meddelandet lyder:

"Tack för en mycket rolig kväll! Du kan mycket väl vara en av de galnaste människor jag träffat! :O)
Trevlig helg"

:) jag menar... någon måste ju vara den galnaste... varför inte jag ;) Dock infann sig en viss känsla av att ha blivit liiite träffad när jag dagen efter löste rubriken i Metro ;)



Idag åkte jag mitt nya kollektivtransporteringsmedel för flesta gången... Första hållplatsen känns ju helt ok ;)


Hejdå jobbet, ses på månda...



Skulle inte må dåligt av att behöva tillbringa ålderdomen på Danvikshemmet... Kanske är dax att ställa sig i kö ;)



Hej min vackra hemstad ❤



Andra hållplatsen känns sådär ;)



Barca om 2 veckor känns faktiskt heeeelt ok ;)



Imorgon ska jag tvätta för första gången sen jag flytta till nya placetp den 14/7... Japp, det innebär mina kära att jag inte tvättat på typ 56 dagar... & jag har fortfarande underkläder kvar att använda ;) det borde säga något om mitt klädförråd... I ärlighetens namn säger det sjukt mkt om "snygghets-graden" på de trosor som fortfarande är rena ;)

Fridens...




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar