söndag 9 september 2012

För kräsen...

Jag får ofta höra att jag är för kräsen när det gäller de killar som jag dejtat...

Frågan: "Vad vill du ha egentligen?" & kommentaren "Lina, man kan faktiskt inte få allt, du borde sänka dina krav!!!" har jag hört mer än en gång...

Fast jag håller inte med... att två anledningar...

1: jag vill inte att någon ska välja mig för att de har sänkt sina preferenser...

2: jag förstår inte varför jag ska ha lägre preferensmedvetenhet när jag "väljer" mannen som jag ska vilja gå & lägga mig bredvid varje natt i resten av mitt liv, än vad jag har när jag söker ett jobb...

Jag har hyfsat lätt att bli betuttad, jag är det i nästan varje kille jag går på dejt med... iaf innan jag träffat honom...

Nu är det säkert någon som sitter & skakar på huvudet & tänker att det kan man inte vara innan man träffat något...

Till er säger jag att det stämmer säkert när det kommer till er... men inte när det kommer till mig... jag tror jag är så öppen för mina känslor att jag blir betuttad i lite allt möjligt... sen att steget till att bli kär är lååångt, det är ju det som sätter krokben för mig ibland...

För mig betyder utseendet absolut en hel del i "valet"... Attraktion är ju det som skiljer ett kärlekspar från vänskapsband... Den där känslan som får en att nästan tappa andan när man står bredvid, som gör att man inte kan tänka på något annat än hans läppar & när hans arm snuddar vid min så är det nästan så det bränns... Men trots det är utseendet bara en del i det hela...

Ta mig inte fel... Jag är direkt skeptisk till personer som nätdejtar & inte har några bilder på sin sida... För mig infaller då någon av följande tankar (eller i vissa fall alla 3):

1: han är gift/har förhållande & vill därmed inte ha en bild...

2: han är inte så nöjd med sitt utseende...

3: raggar han på krogen med en papperspåse på huvudet oxå eller???

Jag tänker att jag bli hellre "dissad" av en kille på andra sidan en dataskärm (vilket jag aldrig får veta) kontra att ha bilder på min profil som inte riktigt visar hur jag ser ut... Jag menar, det kommer ju alltid tillslut bli så att man ses &då är det ju svårt att upprätthålla en "fejkad image"

Jag till exempel är ju en brud som har en hel del junk in my trunk så att säga...



Ergo behöver jag en kille som gillar det eller iaf inte ogillar det... alltså väljer jag vid första dejten att visa upp detta så att jag vet att han vet... Detta eftersom jag vill ha en kille som vill ha hela mig, inte valda delar...

Förutom utseendet så kommer den del som för mig är allra viktigast... Det som är det där berömda "Det:et"...

Personligheten, humor & självsäkerhet... Jag vill ha en kille som får mig att skratta, som kan kommunicera & som får mig till att vilja vara tyst för att höra vad han ska säga härnäst :)

Vad är det då jag konkret faller för... Oerhört svårt att beskriva, jag vet ju inte ens riktigt själv, mer än att jag bara vet det när det finns framför mina ögon... Några exempel på killar som fått mig att tappa fotfästet (& där jag själv blivit helt förvånad över min reaktion) har gjort följande:

1: slängt in historiska händelser eller litteratur referenser på ett fullständigt naturligt sätt i vår långvariga mailkonversation...

2: kommit fram till mig på krogen & bara sagt "Twitch, Lil'C & Mia Michaels" i mitt öra... (för er som inte är So you think you can dance nördar så är detta en dansare & två koreografer i det programmet)

3: haffat mig i garderoben på väg in på krogen & sagt meningen: "Dig ska jag hångla med ikväll"

4: sagt: "Berätta för mig" varje gång jag började en mening med: "vet du?"

5: sagt: "Vill du göra en Bucket list med mig?"

Vad jag försöker säga är att när hela det kosmiska systemet är med en, då spelar detaljerna inte så stor roll... Då bara vet man när man har det framför sig... :)

Så... Mer kärlek åt folket ❤❤❤


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar