torsdag 6 september 2012

Hockeytipsgrillkväll...

Fick för snart 1 år sen frågan om att vara med på hockeytipset på jobbet (typ den största äran på en Krim-avdelning)...

Detta innebär bland annat att man skulle tippa (eller rösta som jag råkat säga mer än en gång) på vilket lag som skulle bli serievinnare...

Jag sa Frösunda :) ja, som någon där ute kanske förstår så menade jag ju så klart Frölunda... Har även råkar säga att HIV vinner istället för HV-71...

En gång fick jag frågan hur jag tänker när jag tippa (för i början gick det riktigt bra) & jag svara att jag valde laget med sötast uniform ;) inte sant men jäkla va jag nöjt av gubbarnas frustrerade leende ;)

I alla fall så ingår det en obligatorisk grillkväll på sommaren efter serien är slut... & denna va förlagd till igår kväll...

Vi hade sjuk tur med vädret...



Dock måste jag väl erkänna att så här sittandes på tuben på väg till jobbet så är det denna statusuppdatering som känns mest närvarande & som för varje meter jag kommer närmare jobbet blir mer påtaglig ;)



Trodde faktiskt, med tanke min ingång i detta gäng, att jag redan hade gjort bort mig eller gjort mig "ett namn" så mkt det bara gick... Tror dock jag hade fel i denna iakttagelse...

Fröken va lite slirig där efter ett tag & jag minns att jag snacka utav bara tusan (inget ovanligt för mig direkt)... Jag minns att folk skratta så de grät & trilla av bänken (inget jag brukar må dåligt av)... Jag minns dock inte riktigt vad jag snackat om... o det känns som att aldrig tidigare har tankarna: "förnekelsen är din bästa vän" & "det du inte minns har aldrig hänt"... varit mer mitt i prick...

Vi har i denna lilla liga egna hockey-klingande smeknamn... Alla med en touch av Ruski... Mitt tidigare namn var "Socova"... Ett meddelande på Facebook så här på morgonkvisten låter mig minnas att jag inte längre går under det namnet... minns att det till & med va jag själv som döpte om mig... Väljer dock att inte avslöja mitt nya "nick" här i offentlighetens ljus ;)

Heja Frösunda!!!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar