onsdag 19 september 2012

Uppmärksamhetsstörning?!?!!??

Blir ju lite smått orolig för min uppmärksamhetsuppmärkning :)

Igår "upptäckte" jag ju Strindberg utanför Dramaten...

En annan upptäckt jag gjorde igår som jag inte heller tror mirakulöst har dykt upp över natten är ett stoppljus... yes, that's right... En rött, gult, grön pinne som styr trafiken... Igår va det liksom bara helt plötsligt där...

Vill inte ens fundera på om ickesynen av detta fenomen inneburit att det alltid varit grönt när jag kom & det är därför jag inte uppmärksammat det... Igår va det dock rött som djävulen själv så det gick inte att missa... Eller om det innebär att jag kört mot rött varje gång utan att märka det?!??

Men eftersom vi faktiskt inte vet & därmed har ett val (samt att detta är min blogg & därför är jag allvetande på den ;) & att det vore riktigt idiotiskt att erkänna brott (som inte ens kanske är ett brott begånget) så här i offentlighetens ljus) så bestämmer vi bara att det alltid varit grönt :)



Idag när jag tittade ut genom mitt fönster på morgonkvisten så inser jag att jag aldrig tidigare lagt märke till denna stora gigantiska byggnad & då känner jag att det nästan börjat gå lite överstyr... För den där är fasiken inte lätt att missa ;)

Frågan är om det finns någon behandling för fenomenet? Nån som vet?!?

Idag fick jag ett alldeles personligt tack (andra gången faktiskt) från Sthlm stad för att jag (som de själva uttrycker det eftersom jag alllldrig skulle använda så stora ord ;)) är på väg mot ett Sthlm i världsklass...



Användbara grejor i den däringa påsen...



Jag menar skulle min uppmärksamhetsstörning bli värre så jag inte ens vet vad jag gör eller var jag gör det så kan jag ju läsa på min egen rygg ;)

& behöver jag en påminnelse om "gängse regler" i cyklistens hårdnackade värld så har jag den enkelt till hands ;)



Idag är vad man skulle kunna klassa som en "BHD" - Bad Hair Day... Alltså fick det bli en mer inovativ frisyr idag...



Denna har väckt uppmärksamhet på Krim...



Rotelchefen la denna bild framför mig & sa att den påminde honom om mig... Gissa varför ;)

Har aldrig någonsin sett en större anledning att investera i det bästa som någonsin gjorts för hår...



Äger du ingen så gå inte, utan spring till närmsta affär & köp köp köp :)

Over and out från Pigg, Mimmi Pigg ;)


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar