onsdag 12 september 2012

Fy tusan va jobbigt det va idag...

...att cykla hem... Har liksom varit så galet peppad dessa dagar angående cyklingen så inte helt oväntat egentligen... Det blåste & tog emot nästan hela vägen & bättre blev det inte av att jag idag (Pappa... Om du läser detta så sluta genast... Jag kommer inte sluta cykla oavsett vad du säger ;)) va sjukt... & då menar jag sjuuukt nära att krocka.

Jag kom vid ett trafikljuse & precis när jag kör ut kommer en taxi & svänger höger in & korsar min väg... Alltså hade jag företräde...

Låt mig säga så här... Jag har bli riktigt jäkla rödd... men mest rädd blev jag av åsynen av den skräckslagna blick som tjejen, på cykel som jag mötte, hade när hon såg hela händelseförloppet... Taxichaffisen verka inte ens märka att han va en hårsmån ifrån att få en cykel rakt in i sidan... Det tog alla krafter jag hade att inte sparka allt jag palla i bildörren...

Ett dilemma som jag upptäckt är att min nya ringklocka låter hur töntig som helst :) den är inge avskräckande alls utan låter typ "plinge pling" istället för "riiiiiiing riiiiiiiiing"... I-landsproblem jag vet ;) men jag har ju inga andra :) tack & lov...

Ja ja :) jag fick iaf beröm av chefen idag för att (& jag citerar) "det är en fröjd att komma hit på morgonen & komma in i köket när det är du som har kaffevecka" :) de du mamma... det trodde du inte om din dotra ;)

Dagen börja grymt härligt iaf... Va lite tidig till båten så det fick bli en kaffe på kajen :)



Måste ju ge ett tips på bästa ever hamburgerstället... Flippin burger på Kungsholms strand... Sååå galet god mat & shakes... Härlig inredning... Skönt stuk & snygg ägare ;)



Nöjd med att jag lyckas få kvällen jämnaste nota oxå :)



På tal om snygghet... Inser att det finns riktigt många söta killar som cyklar... & jag tänker att rockar man cykelhjälm & svett då måste man ju vara hur snygg som helst i ordinarie tillstånd ;) problemet är ju bara hur man ska få kontakt... Fundera på att skriva på ryggen: "Ring mig: 070-xxxxxxx" men i ser ju snabbt att det finns en viss felmarginal som man får räkna med där... Alla kan ju ringa & jag vill ju ärligt talat inte att alla ska ringa :) ha ja... kommer ni på en lösning... Ring mig ;)

Idag har matchningen tagit sig till en ny nivå ;)



Det roliga är att när jag såg klämman i affären så tänkte jag "vilket ful färg" ungefär 3 sekunder senare insåg jag att jag hade en klänning i samma färg & då fick den liksom flytta hem till mig ;) så jag har inte (vilket somliga tror) köpt klänning efter klämma ;)



& planeringen inför Barca har inletts... Alla tips mottages villigt :)

Kärlek


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar