måndag 10 september 2012

Första "nygamla" cykelturen till jobbet...

Idag är första cykelturen till jobbet sen jag flytta till andra sidan staden...

Eftersom jag känner mig själv & vet att jag inte är den piggaste mörten i poolen innan kl 09...10...11...12 ;) så insåg jag att om jag överhuvudtaget ska komma till jobbet denna väg så måste jag veta EXAKT var båten lägger till annars skulle jag yra omkring som en nackad höna ;)

Så i fredags efter jobbet tog jag båten från jobbet hem & vet nu vart "Mysingen" som ena båten heter lägger till... Men tro då inte det va den båten som skulle åka nu på morgonkvisten... nej nej... Det fattar väl alla att det skulle vara "Ballerina" ;)

Men som tur väl var stod det några andra pendlingspolare (eller iaf blivande sådana ;)) vid samma plats som "Mysingen" la till... Så efter att ha gjort den obligatoriska "igenkännings-nicken" (ni vet den som busschaffisar & lastbilschaffisar gör... ja, nu va det ju ingen av mina med-pendlade som nickade tillbaka till mig... Inte än, men jag ska nog vinna över de på min sida ;) (en mental reflektion här mitt i en parentes i en parentes ;) så ibland är det som om jag har Tourettes syndrom, både i tal & i skrift ;)))

Iaf, åter till båttilläggningen :) de började gå till en annan hamnplats & jag följde efter... Konstigt att det inte hänt mig massa saker när jag va liten med tanke på hur lätt jag tar rygg på folk ;)

Iaf... Nu sitter jag här i tryggt förvar på min (el ja, min & min) lilla båt :)



Sjukt avslappnande att få börja dagen på detta sätt... En cykeltur genom vackra Sthlm, en båttur med en kanna Java & utsikt to die for...

Sen att de har komplett service här, tja det känns ju bara som ett plus ;)



Ett annat plus är att det kan ev hända att jag blir smal på kuppen... Inte bara för att jag kommer cykla sammanlagt 1,5 mil om dagen utan för att jag hade så smått förträngt hur lätt jag blir sjösjuk :( men det börjar komma tillbaka till mig på ett påträngande sätt ;)

Fridens :)


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar