lördag 8 september 2012

Kontaktannonsen...

Alltså nu när jag inte hade fler kanaler än 1, 2 & 4 under en period så inser jag ju vilken bonanza av magiska kvalitéprogram jag missat... Tur för mig då att det ibland går maraton-repriser på helgerna ;)

Denna lördag har oväntat blivit tillägnad nya dejtingprogrammet "Kontaktannonsen"... En fantastisk idé med underbara karaktärer ;)

Först ut är en brud som har en lista på 90 punkter som hennes framtida man måste uppfylla... Ska erkänna att min första tanke när jag hörde det va typ: "Ehh, kanske därför hon är singel!?!?"

Dock måste jag erkänna att bruden har lite humor... En av punkterna lät så här: "Han ska inte ha en kåtdröm om en trekant med mig & en annan tjej"... En önskan som man ju kan förstå...

Dock fick hon mig att skratta till när förklaringen till varför detta va ett krav följde... Nämligen: "För ska det vara en trekant så ska det va mellan mig, honom & en annan kille... Inte nån jäkla annan brud här inte" :)

Men sedärja... Det finns ju även en brud från min hemstad som är med i programmet :) alltid lika spännande..

Sen hittar vi killen som säljer massa hälsopiller & som ska i tv ta den dagliga dosen av 9 piller på ett bräde... Han sveper in de i munnen men inser sen att han inte har något vatten eftersom det är avstängt... Han bestämmer sig då för att försöka svälja utan vatten... detta resulterar i att han mer än en gång klöks (för er utanför Skåne så betyder det att man håller på att kräksas) i tv... Fräscht!!! ;)

Sen har vi donnan vars idol är Pamela Anderson... Det säger typ allt om hur hennes look... Här är några av hennes skönaste kommentar: "Det mest spännande i mitt kök är mitt läppstift..." "Min drömman är 50 Cent..." "För mig är det en självklarhet att mannen betalar på dejten..." Just det, glömde ju berätta att hon även har en strippstång i vardagsrummet/sovrummet ;)

Eller tjejen som nästintill krampaktigt håller om en stor (& när jag säger stor så menar jag STOOOR) nalle under hela sin del av programmet... Känns spontant sådär upphetsande :) Ännu mindre när hon beskriver sig själv så här: "Jag kan vara kontrollerande, men jag vill ju inte att han ska ha roligt utan mig"... Tja, den talar för sig själv känner jag ;)

& ja... jag kan ironisera om dejtingvärlden eftersom jag själv ironiserar om min del av denna mumsiga tårta ;)

Tjollahopp...


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar