tisdag 18 september 2012

Vad väger du??!?!

Jag har en liten affär precis där jag bor som ägs av världens sötaste invandrarman...

Jag cyklar förbi varje dag minst en gång & igår va jag inne för jag skulle hämta ett paket... Jag va mer svettig än vanligt eftersom jag dels är förkyld & dels för att det va en galen motvind hela vägen från Nacka...

Väl inne tar denna konversation plats:
Han: "Du cyklar alltid, varje dag... Hur långt blir det?" (men bruten svenska)

- Jag: "ca 1,5 mil om dan"

- Han: "en halv mil om dan???"

- Jag: "nej, 1,5"

- Han: "1,5 mil!!!! De e bra träning de men du, vad väger du?"

- Jag: "ehftryjbktdafkodgtjöuyrcvlp" (vet inte ens om jag fick fram något på svenska...sjukt oväntad fråga)

- Han: "Nej för du får inte bli för smal... Ni tjejer vill alltid vara för smala men det är inte bra"

:) sötnos

Det har börjat bli riktigt kallt nu på morgonen när jag cyklar... Hittade inte mina träningsvantar så jag har på morgonkvisten när jag kommit ner till Nybroplan fått värma mig på fina & varma Margareta Krook...



Har ni inte känt på henne så gör det :) varm & mysig...

Men när vi nu ändå avverkar statyer vid Dramaten... Är det någon som vet om Strindberg alltid stått utanför på trappen?!?!



Har aldrig sett innan & 2 funderingar dyker spontant upp i mitt huvud...
1: den känns för stor för att missa
2: det känns som om sannolikheten att någon skulle smugit dit i natt & satt dit den är minus hundra procent ;)

Men igår hittar jag, helt oväntat... eller kanske egentligen inte när det kommer till mig ;)... mina träningsvantar på det allra mest logiska stället... Bh-lådan... & tro mig, det är liksom inte en bh i varje färg i den lådan... Utan typ 100 i varje färg ;)



Iaf så slipper jag nu frysa... Fett mos de...

Dock har jag fortfarande ont i rumpegumpen efter min tortyrliknande sadel... Iaf de första sekunderna som jag sätter mig, efter det är det som om det försvinner... Kan ju va så att hela konkarongen domnar bort ;)



Igår va jag & hämtade en gratis biljett till Hamilton 2 på tisdag... Tack för det ST... Visste väl att det va bra att vara fackligt engagerad ;)



Helgen har varit fylld av massa kärlek i olika former...

På lördagen va det dax för 1-årskalas & jag fick äntligen leverera min allra första ever egengjorda kofta :)



På söndagen va det dax för sista ever derbyt mellan DIF-AIK på Råsunda... Lite smånostalgiskt faktiskt... & sjukt oväntat lugn match... Förutom diverse Bengaliska eldar från klackarna...



Puss på nosen ❤



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar