tisdag 4 september 2012

Ute & cyklar...

...ett uttryck som man ofta använder för att beskriva att man är lite fel i sina tankar/åsikter... När det gäller mig på senaste tiden så skall tydligen uttrycket tolkas lite med bokstavligt...

Va igår igen hemma hos finaste vännerna norr om staden på en vanligt "hämta-lite-energi-&-kärlek" måndagshäng... 3 gånger har jag cyklat dit sedan jag flytta till nya lyan... & när jag tänker på det så har det faktiskt varit 3 olika cykelvägen både dit & hem...

Dit verkar inte vara något problem, hem verkar dock funka mindre smidigt för fröken Olsson (som jag för övrigt tvingade folk hemma på gatan i Åhus att kalla mig när jag va liten... Lite lillgammalt, eller kaxigt eller krävande kan man ju anse... Dock mkt bättre än de jag faktiskt tvingade min familj att kalla mig... Nämligen "Stjärna" :) jodå... Fröken Olsson va inte som alla andra redan då ;) Men det får bli en berättelse en annan gång).

Iaf så har jag uppenbara problem att helt acklimatisera mig till mina nya hoods... Igår skulle jag bara hojja inom affären när jag skulle hem... Trodde jag visste exakt vart jag va men det visade sig att jag var en rondell off... & i Sthlm kan det innebära att man kommer huuuur fel som helst :)

Ja ja... Lite extra motion har ingen dött av (förutom de som trillar av pinn som flugor på alla långlopp som springs... Något som jag iofs inte behöver oroa mig för ska hända mig... eftersom jag har sprungit de enda två lopp som någonsin kommet att springas av mig i mitt liv... Rosa panternloppet (1984 tror jag) 500 meter & Vårruset (2010) där mantrat hela loppet va: "spring för fan hela tiden, annars får du göra om detta nästa år").

Väl framme i butiken som nu är min nya lokala ICA... (känns för övrigt inte lika vänligt som mitt förra så här kommer det nog dröja ett tag innan jag blir bekväm nog med att besöka etablissemanget i pyjamas & gummistövlar ;))... Så hittar jag detta underverk... En fräsch salladsbar...



Jag är en stooor fan av allting som underlättar mitt liv & då jag har en hel del ganska stora lata sidor (gällande värsta I-landsproblemen, jag vet... men fasiken, ibland är det skönt att bara stanna upp & hajja att när dessa problem är de problem som finns på min horisont... Ja, då är fasiken livet ganska fucking great ;))

Några av mina lata sidor är att jag kan finna det ofantligt trist att till exempel behöva tärna en avokado, skala kräftor, tärna fetaost, skiva lök eller dela en melon.. med mera med mera...

I denna fantastiska salladsbar här redan någon annan gjort ALLT det som jag tycker är trist :) tack för det ICA ;) jag kommer att leva av & vid denna salladsbar...

Min helg va fantastiskt avslappnad & skön... Jag gick knappt inte ens ur sängen utan tog bara dagen precis som den kom :) magiskt underbart vidunderligt vad jag behövde det... & idag (för några år sen funka inte det för mig men nemesis ålder kommer även förstånd ;)) kan jag göra detta då & då utan att få dåligt samvete & utan att känna mig "dålig"... Faktiskt en av de bästa gåvorna jag gett mig själv någonsin... Gåvan att bara vara Lina & vara tillfreds med att det räcker :)

Insåg i söndagskväll att jag varit så avslappnad att jag missat 2 jubileum i mitt liv... Skrev ju sååå klart en statusuppdatering på FB om det ;)



Jag har fått många "likes" & en hel del från skåningar som fortfarande bor i skåne... Alltså en person som vore mindre säker hade ju kunnat tolka det som de var glada för att jag inte längre bodde i Skåne... ;) naj... inte jag :) jag vet ju att jag bara har en massa människor i mitt liv som är såå glada för min skull ❤

Dagens I-landsproblem är när bussen är sen & man måste sitta & vänta med denna utsikt ;)



För övrigt vill jag bara meddela att det är jag & bröderna Herrey som går i gyllene skor... En sjuk exklusiv klubb ;)

Dagens Lina-tips... När man ska värma soppa i micro & speciellt om man av någon anledning skall inmundiga den på kontoret & inte vill bränna sig eller spilla så kan detta vara räddningen :)



Vassegoda... Jag tar inge extra för det där ;)

Förresten, jag har nu en ny (tja, eller nygammal med en ny tändning) kvinnoröstkärlek som håller stadigt på att putta ut Melissa... Robyn you rock!!!



Bland så många andra kvalitéer du har så är din musik sjukt "gång-vänlig" man kan liksom enkelt biddeboppa under tiden som man går i takt till dig :) bara ett av vardagens små underverk :)

❤❤❤


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar