tisdag 11 september 2012

I bike my life ❤

Asså... Det är så sjukt jäkla bra att man kan åka med sjövägen på sitt SL-kort :) I löve it!!!

Sådärja... Då har första både dit & hemfärden med cykel till jobbet genomförts... & omdömet & slutsatsen är att jag börjar digga den här sidan stan ;)

Jag menar what's not to love ❤ Man börjar dagen med denna vy... I väntan på min lilla båt som här är på väg in för sin pick-up...



Det enda som skulle kunna slå det är bruden vars pojkvän kom i egen båt & släppte av henne inne vid kajen... Sjukt romantiska ❤ Fast egentligen inte för mig eftersom jag blir så infernaliskt sjösjuk... Note to self: gå till Apoteket & inskaffa ett åkasjukarmband... Ja, jag VET!!! Jag är klen ;) men de e int mö di fine tål ;)

Men jag har fått min första pendlingskompis, fick det igår i Bergbanan, that's right... jag åker en Bergbana oxå ;) & idag va det en kille som känner igen mig & höll dörren till bergbanan så jag skulle hinna med :) jag tackar ;)

Inser ju snabbt att min tävlingsinstinkt kommer tillbaka krypande... Fantastisk skön känsla när jag i uppförsbacke cykla förbi "Mr Shit va jag kämpar med att se cool & väldigt vältränad ut" & jag hör hans... "Nämen, va faaan!!!" Ännu roligare blev det vid nästa rödljus då han körde om mig & bara fortsatte köra, mot rött ;)

På tal om rödljus så finns det ju ett & annat här i storstaden... Men jag lovar, jag kommer snart ha kläm på dem... Var jag ska ligga på för att hinna innan det slår om & vart jag ska sakta ner för att inte behöva sätta ner foten ;)

Jag insåg även snabbt att jag behövde en ny ringklocka... Har tappat den förra... Är egentligen emot ringklockor, tycker de låter så otrevligt med ett: "Riiiing riiiiiing"...

Dock är det ju så att man inte kan cykla i Sthlm utan ringklocka... Det finns ju folk heeela tiden ööööverallt som man behöver påkalla uppmärksamheten på... & helt ärligt så låter inte heller ett: "Ur vägen!!!!" heller särskilt trevligt ;)



Sagt & gjort... Jag beger mig till cykelbutiken & låt mig säga... Jag GILLAR cykelbutiker som denna...

Ser ni ser ni??!? En hel väg med massa grejor... Det behövs liksom skyltar till allt... Jag menar, har man en väggskylt till ringklockorna, ja... då har man så att säga ett utbud :) sen att det en väldigt söt kille i kassan, ja... det är bara guldkant på vardagen de ;)



Hemfärden va lite längre än jag trodde... Trodde 1,2... Men jag är iaf riktigt nöjd med tiden med tanke på att jag inte cyklat alls på ca 1 år... Svettigt värre va det med så jag säger bara: "Beach 2000någongång, here I come" ;)


Måste kräka över en grej... Det är fasiken inte okej att ha den här avsändaren när man skickar brev till folk... Man håller ju på att skita i brallan ordentligt... Ogilla!!!


Men jag vill sluta med att så klart uppmärksamma att vi snart får hälsa "våra" (för det känns faktiskt så efter att ha följt deras öde så länge) Johan & Martin välkomna hem... Mitt hjärta svämmar över av glädje för er & era familjer...

❤❤❤


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar