måndag 25 januari 2010

Dagens fråga....

Hur länge (åldersmässigt) är det okej för pojkar/killar att följa med sin mamma till omklädningsrummet/duschen/bastun på badhuset? Jag förstår att denna fråga säker kan vara känlsig för ensamstående mammor som vill gå o bada med sina pojkar... men helt ärligt (o kalla mig gärna självisk) det finns en gräns... För mig så har den redan passerat när killen inte längre tittar sig omkring o förvånat tänker... "Smart, hon har sin vattenledning inuti kroppen och inte utanför"

Jag har funderat på detta ett par gånger men inte sagt något för jag tänkte att det kanske bara va jag som reagerade på det... men så idag sa min kära kollega Sara samma sak o då blommade det upp i Olssons huvud igen... Idag va det 2 killar med i omklädningsrummet som var i gråzonen gällande om det är okej eller inte... så jag var tvungen att fråga i kassan, när jag gick, om det finns någon åldersgräns... det gör det inte. Hon sa att det brukar lösa sig eftersom killarna inte vill vara med när de kommer upp åldern... mitt problem (o Saras) blir ju att oavsett vad killarna tycker så känner jag min lite obekväm...

hm.. hur skall man lösa denna nöt... Kom gärna med inlägg för och emot...

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar