söndag 31 januari 2010

Gratis manikyr o Avatar i 3D...

I fredag var jag på en salong på Östermalm som heter... tja, jag kanske inte ska uppge vad den heter... det var nämligen den sämsta service som jag varit med om ever!!! O anledningen till att jag inte berättar är för att jag faktiskt fick en gratis manikyr från dem... det va så att jag häromveckan upptäckte att jag hade 2 värdebevis på behandlingar som höll på att gå ut... dessa värdebevis har jag fått dels via Amelia och dels via La Redoute... så jag ville ju naturligtvis använda dem så jag ringde o bokade en manikyr på ena stället o en ansiktsbehandling på ett annat ställe... o i fredags var det dax för manikyren...

Jag vet att detta var en gratis manikyr o att det därför var så att tjejen som hade salongen inte kände att hon ville ge 100 %... men kom igen, jag hade fasiken varit nöjd om hon så hade gett 35 % o jag hade oxå redan innan bestämt att jag skulle köpa lite produkter, bara för att vara schysst... men no no...

Det började med att hon var 10 minuter sen... bad inte om ursäkt eller nått... vi satte oss... hon försökte kallprata men var uppenbart såååå ointresserad av vad som sas så jag kan inte för mitt liv fatta att hon fortsatte... men men...

Mitt i allt ringde hennes mobil... hon svarade... men liksom hallo...bara det att hon svara mitt i en manikyr... det var en annan tjej som jobbade i salongen som hade kunnat svara om det var salongstelefonen... men NO... sen kommer det skönaste... uppenbarligen frågar människan som ringer om hon är upptagen... då svarar min manikyrist (eller va tusan det heter) nej det är ingen fara, jag har bara en kund... BARA en kund... seriöst, hade jag betalat för det hade jag rest mig o gått... (o ja, jag vet att jag inte ska gnälla egentligen, dels på grund av att det är gratis o sen även på grund av mitt nyårslöfte... men detta är inte gnäll, det är återgivning av vad som hände... big differens ;))

Men ni har ändå inte hört det sjukaste... när hon hade målat mina naglar o jag satt o torkade så helt plötsligt försvann hon ut genom ytterdörren, som är precis där jag sitter, utan att säga till mig något alls... sen efter typ 10 minuter kommer hon tillbaka med en korv, fattar ni en KORV som hon käkar upp...

Sen kom det in en kompis till henne som hon skulle göra naglarna på... jag sitter vid detta laget fortfarande o torkar... då säger hon till mig... "alltså, skulle du kunna flytta dig till soffan o vänta där"... Hon gör inte en ansats till att hjälpa mig med mina grejor utan hennes kompis frågar om jag vill ha hjälp o hon lyfter bort mina saker... helt sanslöst...

Behöver jag säga att jag köpte inte en enda pinal... vilket är synd för henne eftersom jag hade tänkt köpa underlack, nagellacket, överlacket, buffern och remover pennan... men icke sa nicke...

Men fina blev mina naglar i alla fall :) ska helt klart underhålla dem själv på hemmaplan... o gå på en manikyr då o då... det är vardagslyx...


Idag hittade jag removerpennan på Kicks... så nu äger jag en sådan... grymt smart grej, det är en penna med nagelborttagningsmedel på spetsen som man kan "sudda" bort nagellack som man råkat dutta på huden...


Efter jag va klar på manikyren så mötte jag Margot, Melina, Leif o Linda på Vapiano för att käka innan vi gick på Avatar i 3D... visst är vi grymt snygga i våra brillor :) lite "Men in black" känsla över dem...

Fatta vilken stor salong Rigoletto är... det går in 918 personer... de fick börja med filmen lite senare så att alla skulle hinna in i tid...

Jag rekommenderar filmen, riktigt bra... en story som ingen annan o det är så sällan det händer idag tycker jag... bra bra bra :)

När vi sen skulle gå hem så gick jag och Margot förbi en affär där detta "lilla" monster vaktade... snacka om att man höll på att skita i brallan när man passerade dörren o hunden bara hoppa fram, dräggla o skällde it´s little ass off...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar