söndag 24 januari 2010

Föreläsare för polisen...

Detta är nu något som jag kan lägga till på min CV... jag blev innan jul head-huntad hemma i mitt kök av en kompis man... Musti.. han sätter ihop en utbildning för lokalpoliserna i Sthlm och under middagen så bestämde han att han ville ha mig som föreläsare istället för de som var tilltänkta från början... o ni som känner mig kan ju tänka hur många sekunder det tog innan jag svarade ja... typ prova 1,34 sekunder :)

Sagt o gjort... funderade inte så mycket på det sen förrän jag förra måndagen fick ett mail om att han hade dragit alla detaljer med sina chefer och alla ville ha med mig... så jag drog allt ett varv med mina chefer och ingen sa nej... så i onsdags va det premiärturen...

Musti kom och hämtade mig o han blev lite sen för att det va så dåligt väglag... detta gjorde att jag inte hann fundera så mycket på saken och det avdramtiserade allt för mig o jag blev inte så nervös... det vill säga fram tills vi var på plats o första killen jag träffade på vägen in var så snygg att jag tappade andan... jag sa till Musti att jag var tvungen att smita in på toa, där jag sedan stod o flämtade hur länge som helst med en känsla som jag bara kan tänka mig benämns som panikkänsla... min enda tanke var... Jag fixar inte detta...

Men, jag kände ett ansvar mot Musti som gett mig detta förtroende... så jag begav mig ut... kan säga att de fösta 3 minuterna lät jag mest som en kille i målbrottet... hela tiden... shit alltså... kunde inte ens säga mitt namn utan att rösten bröts... sen andades jag lite... o tänkte... "Kom igen Olsson, du gör detta 5 dagar i veckan, 8 timmar per dag, du fixar detta... bara du andas" o vet ni... det är fasiken så mycket enklare med färskt syre i hjärnan :)

I alla fall så gick det skitbra... flera stycke kom fram i pausen o gav mig positiv feed-back o tyckte att jag va en riktigt bra föreläsare :)

Behöver jag säga att jag längtar till varje onsdag nu i 5 veckoe framåt :)

Tack Musti... o du, du kommer bli stadsminister den dag, o kom då ihåg jag vill ha en inbjudan till din installationsfest 2026... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar