måndag 17 december 2012

Egna jultraditioner ❤

Min helg har varit heeelt fantastisk ❤ & mycket av anledningen till det är faktiskt det sjukt ruggiga vädret som vi haft...

Jag lär mig mer & mer att bara kunna vara & slappna av för att återhämta mig... Kärleken har en stor del i det, han gör mig lugn & trygg & gör hela tiden klart för mig att det räcker med att jag bara är Lina... Dock hjälper det till lite extra när man inte ens vill sticka nosen utanför dörren för vädret är gråare än grått...

Vi va & julshoppa lite i Täby Centrum & då möter min blick dessa bilar... Man får alltså (om man vill) skjuts ca 50 meter till bilen om man vill :)



Tja... Vad ska man säga :)

Så i helgen har vi börjat skapa våra egna jultraditioner ❤ vi har gjort vår första julskinka... Ja, iaf griljerat den själv... Man får ju börja långsamt ;)



Inser dock att mitt skånska hjärta så smått börjar svika mig... Det smärtar mig men jag måste erkänna att äppelsenapen va helt enkelt snäppet vassare än den skånska senapen... Äppelsenapen fick jag i julklappsspelet på jobbet... Tack finaste A ❤

Julklapp från myndigheten kom oxå i år... Måste säga att sen jag börja på
Polisen så har jag fått de bästa julklapparna ever... Biobiljetter ❤i löve it!!!



Tack för det Löfving :)

På tal julklappar så är nu äntligen mina klappar klara för leverans till barn & vuxna på Sthlm:s kvinnojourer... De ska levereras till Clarion Sign hotell för att sen via "Let's make a differens" delas ut till de som behöver...



Med mina allra starkaste förhoppningar om att er jul blir varm, trygg & full av kärlek ❤❤❤ & tack för att jag fick chansen att vara delaktig!!!



Jultraditionerna fortsatte med att vi gjorde egen tomtegröt... Första gången jag gjorde det men definitivt inte sista... Vi har i min familj aldrig haft en tradition om att äta det & de jular som vi har ätit det har det varit den färdigköpta... Men herre min skapare vilken skillnad... Mamma, jag fixar tomtegröten i år :) ❤

När jag stod & diska i helgen så gjorde sig ett avsnitt från "Beverly hills fruarna" påmint... Nämligen det när Adrienne skulle lära sig tillaga en kalkon & skulle tvätta djuret med tvål innan hon börja... Min blick nådde nämligen denna lilla babyplommon tomaten som hade rymt...



På tal om tomater så måste jag bara ge värsta bästa tipset... Ungsrostade babytomater... Sätt ugnen på 75 grader & fyll sen en oljad plåt (du kommer ångra dig om du gör mindre :) tro mig...) full med halverade babyplommon tomater, lägg den halverade sidan uppåt & häll på mer olja & sen vilka krydder du vill... Vi använder, salt, peppar, chili, timjan, rosmarin & basilika... In i mitten av ugnen i minst 3 timmar... Sen kan du använda det till allt om du inte äter upp de som godis... De är sjukt goda :)

Vi har de bland annat som en ingrediens av alla i vad vi anser är världens godaste hamburgare :)



Slurp!!!

Igår visade kärleken återigen tecken på att på riktigt vara min kille... Han hade nämligen en ny "Lina-lösning" på ett "dilemma" (om nu mjölk & sylt någonsin kan vara ett dilemma ;))

Sylten hade tagit slut i burken men det fanns lite kvar på kanterna... Då häller han i mjölk i burken & sen skakar utav bara tusan... & vips så han man en milkshake :) grymt gott...



Kärleken står ut med alla mina grejor hemma hos honom, helt & hållet utan problem... Det är rosa, lila & röds saker... Smink, dofter & hårgrejor... Han säger inte ett ljud...

Förutom när det kommer till hans teknik... Då drar han en stark gräns ;) Det märkte jag på tonläget i hans "baby" igår när han upptäckte detta ;)



Vi upptäckte en annan sak igår oxå... Hemma hos oss finns det 2 klaner inom tomtarna... En liten knubbig & rund klan samt en lång & smal klan... Alltså precis som jag & kärleken... Den lilla runda representeras av mig i verkliga livet & den långa smala av kärleken ;)



& rundare lär Olsson bli av all god mat vi lagar hela hela hela tiden :) men för första gången så gör det mig inget...

Min kärlek tycker att jag är precis perfekt så som jag är ❤❤❤

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar