fredag 14 december 2012

Julefirande á la Östermalm...

En liten reflektion så här under denna årstid som alltid återkommer till mig är den att alla kids i vinteroverall ser ut som Maggie i Simpson när hon har sin orangea overall på sig...



Sjöstjärna it is ❤

Jag är ju sällan hemma på LinaHolm nu för tiden & hämtar därmed min post mindre regelbundet än tidigare... Dock va jag hemma igår & hittade då bland annat detta...



Hur glad kan man bli egentligen ❤ tack fina A&J för att jag fick vara med & fira hela härliga helgen med er & alla de magiska människor som finns runt er ❤❤❤

Jag fick även min avi för mitt Buzzador-paket så det ska hämtad idag :) spännande... Dove it is :)

Eftersom jag va hemma på Östermalm en sväng igår så fick jag se min stadsdel från sin juliga sida :) & ja... vissa saker väntade jag mig mer än andra kan jag säga ;)



Ett fint luciatåg med extravagant vagn med lucia & hennes tärnor samt fina pepparkaksgubbar på häst...



... Till & med en ängel på häst, det vs faktiskt något jag hade väntat mig...



Korvmojjen från tacky-ville va mindre väntad men sååå mycket mer välkommen :)



Underbart!!!

Det verkar dock lätt kunna bli kärvt på pengafronten under denna årstid i denna stadsdel...



Känns liiiiite läskigt... Det väcker ju lite funderingar på hur tandguldet kommer ut... Huva!!!

På jobbet så håller jag på att planera ett glöggmingel över myndighetsgränserna på Barncentrum... Detta kom upp på morgonmötet igår så under dagen fann man dessa meddelande på diverse tavlor i korridorerna ;)



Vi fick lussefika på jobbet igår... Väldigt gulligt :) jag hade dock mest roligt åt formen på bullarna ;)

På kvällen va det då dax för mitt egna lussande för kärleken :)



Jag kan meddela att årsglöggen skall drickas (enligt vår mening) ljummen... Då blir den som godast :)

Ha en fin helg... Jag längtar såå tills min börjar ❤❤❤

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar