tisdag 18 december 2012

Välj en stressfri jul fylld av värme & kärlek ❤

Julen kan vara en så stressig tid för många... Stressig utifrån så många aspekter...

Jag tror att den absolut vanligaste tanken som dyker upp i huvudet när man hör det, är en sönderstressad familj som försöker få ihop allt till en fin jul... Ett mål man så klart kan vilja sträva efter men jag undrar om det är det man egentligen bör sträva efter?!??

Min tanke med julen är att man ska få träffa alla igen & bara ha det bra tillsammans... För mig är faktiskt allt annat runt omkring det mer oviktigt...

Om jag får titta på Kalle vid kl 15, får en skiva skinka med senap på, några köttbullar & prinskorvar så är jag mer än nöjd... & till & med det hade jag kunnat skippa om det innebar att den jag fira med fick en skönare tid fram till julafton...

Nu är iofs jag inte så traditionell så för mig har julen aldrig handlat om att brunkål (som ingen äter) ska finns på julbordet, hur städade väggar & tak i hemmet är eller ens vem som har hittat den finaste granen... För mig handlar julen om att bara stanna upp & inse hur fantastiskt bra jag faktiskt har det ❤

Tyvärr medför även julledigheten en hel massa andra faktiskt värre saker än att man blir stressad...

Både våldet & drickandet i hemmen runt om i vårt land ökar... Det är en vardag som är smärtsamt närvarande för många barn & vuxna varje dag året runt... men på något sätt blir det ännu värre när hela Sverige står & tindrar ikapp...

Så vad säger vi Sverige?!? Vad sägs om att välja (för vi har ju alltid ett val ;)) en stressfri jul & istället skicka all vår extra energi till de som har det riktigt svårt i dessa tider ❤❤❤

Seriöst så här på morgonkvisten ;) bäst att liva upp lite med annat...

Jag har länge önskat att jag skulle hitta en variant av min sköna sköna flanell farfarsskjorta att sova i... Nu undrar du ju kanske så klart varför jag inte kan sova i den jag redan verkar ha :)

Bra fråga... Men om jag visar den så kanske du förstår att jag ju inte på riktigt kan utsätta kärleken för denna sexiga outfit ;)



Han må vara fantastisk, men det måste ju finnas någon gräns för vad även han tål ;)

Därför blev jag såå glad igår när jag hittade mitt nya flanellnattlinne... Fina, gulligt & superskönt :)



& kärleken gav mer än en tumme upp :)




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar