torsdag 13 december 2012

Lusse-Lina ;)

Underbart fantastiskt härligt när kärleken köpt frallor, går upp tidigare för att fixa frukost så vi kan äta tillsammans & titta på lucian på tv ❤❤❤



De e kärlek, de e kärlek...

Kul att han hade köpt lussebullar oxå som vi ska äta ikväll... Dock har han ingen aning om hur de kommer serveras ;) Det kommer nämligen komma en liten lucia på besök... eller stjärn-Lina, beroende på vad jag hittar för utstyrsel idag :)

Det är något speciellt med alla "första gången" grejer man gör när man går in i en relation... Vi har haft första födelsedagen, första storhandlingen, första bråket... & nu är det då dax för första luciafirandet :)

Igår va jag på årets volontärjulbord inne på Plommonträdet (personalmatsalen på polisen på Kungsholmen)... varje år bjuds de volontärer som gjort minst 1 uppdrag under året på ett julbord... Vi fick se ett grymt uppträde av Bollywood dans :)



Jag har varit volontär i snart 3 år & gjort en hel drös med massa olika uppdrag... Men det allra allra bästa med mitt åtagande är de finfina vännerna som jag hittat på vägen genom uppdragen... L & E... Ni står mig varmt varmt om ❤ & mitt liv skulle helt enkelt inte varit lika komplett utan er i det... Puss på nosen

Dags datum är vi ca 1400 volontärer i Stockholm... Det är ganska fantastiskt faktiskt att det finns så många som vill ge av sin tid... Det gillar jag :) & det finns att göra...

Ca 1000 uppdrag genomförs varje år... Uppdragen varierar friskt & inkluderar bland annat: fotboll & hockeymatcher, vara stöd för brottsutsatta gamla, trygghetsjogga med motionärer som tycker det är otäckt att springa själv, natt/lussevaka/Salemdemonstration/nationaldag/midsommar/skolavslutning/Valborgs-vandringar, alla informationsuppdrag under prinsessbröllopet & en massa massa mer :)

Jag vaknade tidigt imorse av att jag hörde något som rafsade på fönsterbläcket... Jag smög upp & kollade & såg då en fågel som klampa runt i snön & rafsade för att få fram brödsmulorna ❤ sötnöt...



Nej, nu ska jag planera inför lilla luciståget ikväll ;)

Glad lucia alla fina ❤❤❤


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar