söndag 30 december 2012

Hyllas de som bör hyllas...

I tisdags va vi toastar ute & luftade bruden inför den kommande vigselakten på lördagen...

Vi träffades lite innan för att planera ihop det sista som behövdes finslipas... Jag passade då på att tacka min underbara kompanjon i detta drama med en lite present ❤



Tack fina Kamilla... Jag hade inte velat göra det med någon annan :)

Synkade som vanligt så svepte Kamilla upp en present till mig ❤ gulle... det behövdes verkligen inte...



När vi ändå är inne på presenter (ska snart återgå till utgången med bruden :)... När brudparet i programmet beskrev mig så skrev de faktiskt att jag alltid hade de mest fantastiska & roliga & långdragna historierna... så nu måste jag ju leva upp till detta ;))... Bara för att ni ska hänga med, så nu va vi inne på presenter ;)

Jag fick denna finaste presenten av brudparet ❤ tack underbara ni... Det behövdes verkligen inte... men det säger mig hur väl ni känner mig :)



Vi present till brudparet blev oxå lite av precis i (iaf) Paulas stil ❤



Så... Nog med paket hit & dit ;) åter till utgången...

Vi satt & pladdrade på som vanligt & när Paula gick på toa så va jag kvick att genomför mitt första "facerape" ;)



Kul att första responsens kom på 2 sekunder & den va "OJ"... Till saken hör att om man verkligen känner Paula (vilket många gör & som hann snappa upp facerapet innan hon ens hann dementera) vet att även om hon skulle tänkt så där... Så skulle hon ALDRIG skrivit så :) men kul hade vi... Iaf toastarna ;)

Under kvällen så frågade jag Paula om allt nu va fixat & kändes under kontroll... Då berättade hon att de i sista sekund bestämt sig för att boka en hotellvistelse på bröllosnatten... Attans tänkte jag... Jag visste ju nämligen att tärnan & brudens bror gärna ville ge dem det i bröllopspresent...

Så mitt i natten (typ) samtidigt som jag satt med bruden (tur man har en släng av adhd ;)) skickade jag ett sms till tärnan... Jag bad om ursäkt för sent sms men undra om hon va vaken... Det va hon...

Så jag pumpade bruden på all info om bokningen...sen fick jag "akut magont" & begav mig till toan... Där inne slog jag & Sandra våra kloka huvuden ihop & kom på masterplanen... Sandra kontaktade hotellet & uppgraderade rummet samt lämnade instruktioner om rosblad på sängen, bubbel på kylning, jordgubbar/vindruvor & choklad på rummet samt frukost på sängen dagen efter... Sååå jäkla gulligt ❤ hyllas bör dessa fina människor Sandra & Peter...

På bröllopsdagen hämtade toastarna bruden & tärnan på morgonkvisten för en kvick leverans till make & hår... Då pep jag in på hotellet & fixade till så att allt kom på plats...



Lite svettig blev jag allt när brudgummen lite senare sa till mig att han fundera på att sticka & betala hotellrummet så allt va klart... Jag lyckades vifta bort det & sa till honom att han skulle inte fixa något idag utan bara vara med sin bestman... Snacka om att jag va kvick att ringa till hotellet sen & sa att kommer han in får ni jäkla låtsas att ni har problem med uppkoppling till betalningen...

Hyllas ska även personalen på salong SonnyDotter... Inte nog med att de har tidernas snyggaste logga...



Eller att de gjorde en magiskt vacker uppsättning...



De tog emot bruden med öppna armar & behandlade henne som en brud ska behandlas...



Tyvärr till skillnad från Make-up store i K-town... Som definitivt inte ska hyllas... Sanslös dåligt...

Först glömde de bort att de hade bokat in Paula för en bröllopssminkning kl 09 så det va ingen i affären när hon kom... Som tur väl va så fanns det personal i hårsalongen vid sidan om & de råkade ha nr till chefen på Make-up store...

Sen kom denna lilla snärta (för det är faktiskt den enda lämpliga beskrivning) & vid 3 tillfällen försöker hon först få det att framstå som om det va Paulas fel genom att hon bestämt hävdade att Paula va inne i veckan & ändrade bokningen... Vilket hon inte va!

Sen fick inte Paula den sminkning hon ville ha eftersom make-up människan inte hade hört talas om att man gjorde så... Utan hon ville sminka det som hon tyckte va snyggt... Som tur väl är så är ju Paula snyggare än snygg alltid...

De bjöd inte ens henne på ett glas vatten... Skönt mottagande & grym servicekänsla... De tänkte inte heller ge henne någon form av kompensation innan jag gav mig in i fajten... Till slut blev det 40% rabatt på hela kalaset...

Men slutklämmen kom ändå när tärnan kom in för sin sminkning & de sa: "Välkommen Josefine"... Det enda problemet där är att tärnan heter Sandra... Alltså hade de fuckat up hennes bokning oxå... Blir man mållös eller vad!!!

Men jag vill ändå avslut med den största hyllningen av alla... Den går till Jimmy på Autopartner... Du är en ängel!!!

Anledningen till denna hyllning är nämligen detta...

I tisdags när bruden berättar om övernattningen på hotellet så berättade hon att de hade bokat en gamledax bilen för sin färd från kyrkan... I veckan hade de fått ett mail med texten: "Tyvärr är bilen såld."

Paula sa att de inte orkade leta upp något annat så de skulle helt enkelt få ragga skjuts av någon i kyrkan till festen... Vi toastar tänkte för oss själva... "Ehhh... Det tror jag INTE"

Det kändes ett tag lite hopplöst att i elfte timmen ragga upp ett schysst åk... Jag sov inte många minuter den natten & på morgonen kom jag & mamma fram till en nödlösning... Om vi inte hittar något annat då får vi slå in mammas lilla silverfisk i rosetter & hänga plåtburkar baktill...

Då skingrar sig plötsligt orosmolnen & det bara löser sig... Genom kontakter lyckas vi hitta denna Jimmy på Autopartner som enbart från sitt stora ❤HELT gratis räddar oss... vi får besked om att han kommer komma till kyrkan iklädd chaufförs kläder, körandes en stor svart BMW 7-serie limousin...



Fattar ni!!! Han känner inte brudparet & har ingen anledning att ställa upp men kommer med värsta gåvan till oss ❤ tusen miljoners tack, först & främst till Jimmy men absolut även till Autopartner!!!

Magiskt ❤ Niclas & Paula, jag hoppas ni förstår hur mycket gott ni skickat ut i världen som får detta tillbaka... Karma!

Puss ❤


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar