söndag 30 december 2012

The Wright bröllop... Magiskt vackert ❤

Då va det igår äntligen dax för bröllop mellan mina kära vänner Paula & Niclas...

För mig började det hela med att jag den 21/7 fick detta sms från bruden...



Självklart va mitt svar ett enda stort rungande JA!!! Vilken ära... Vad jag inte visste då va att denna Kamilla som jag skulle dela äran med, hon skulle komma att bli en vän för livet...

Vi hade aldrig träffats vid detta tillfälle men när vi träffades några veckor senare så va det som att jag träffade mig själv... Vi är extremt lika på alla sätt :)

Komiskt va att vi insåg snabbt att även om jag & Kamilla inte hade träffats innan så va det typ enbart henne i hennes familj som jag inte hade träffat... Hennes lillasyster har varit danstränare till mig i många år, hennes pappa har jag cyklat brevbärare med måååånga mil & hennes mamma har jag varit inne & fikat hos måååånga gånger som en paus i brevbärarerundan :) galet!!!

Det skulle kunna ha varit hur svårt som helst att planera ihop organisationen av ett bröllop för två personer som aldrig tidigare träffats... & när man då oxå bor 60 mil ifrån varann så skulle det kunna ha blivit en mycket stor utmaning...

Men det har rullat på utan ens minsta lilla problem... Vi tänker precis likadant & till & med när vi tänkt att vi ska säga något till den andra men glömt bort det så har den andre ändå snappat upp det på något sätt :)

Framförallt va vi helt klart överens om en sak... Bröllopsparet skulle känna att det va "Full service" hos deras toastar... De skulle inte behöva va oroliga för något... Hoppas ni kände vår intention ❤

Redan innan vi träffat varandra va vi toastar överens om en sak... Vi skulle inleda med ett "Bang" för att lägga ribban & sen följer liksom resten bara av sig själv... Självklart skulle det vara något rejält... Så vi valde helt enkelt att göra en ordentlig nakenchock ;)



Vi sjöng & dansade lite lätt... Sången va "Fantomensången" med lite omgjord text :)



Kan även meddela att det finns en film på spektaklet ;) Där kan man (förutom att få se dessa skönheter) höra jublet som uppstod när lakanet åkte av ;)

Vigseln va helt magisk... Jag tittar alltid på brudgummen när dörren öppnas & han ser sin brud för första gången ❤ man riktigt ser då hur kärlek läcker ut från varje cell... Efter de sekunderna så är jag som ett vrak & gråter friskt...



Paula överraskade sin make med att sjunga till honom under vigselakten... Ni förstår inte hur vackert det var... Som det fullblodsproffs hon är så darrade hon inte ens på rösten... Något som man annars tänker att man lätt skulle kunna göra om man va i hennes skor... Inte för att jag någonsin skulle kunna vara i hennes skor, ens för en sekund... Nej, jag håller mig på mina, lite mer trygga, klackhöjder ;)



Sen va det dax för festen... & vilken fest det blev :) Vi ville ju att alla lätt skulle veta vilka vi va... Så det fick helt enkelt bli en toast på bröna ;) (för et Sthlm:are så "bröna" på skånska är "brösten" ;))



Det skulle vara med några små bröllopsgäster oxå & vi ville ju såå klart att de skulle känna sig lite extra välkomna... Se de fick små gottepåsar...



Vi hade fixat lite annat bus oxå... Bland annat gjorde vi klassikern där man slår in ett paket i många olika paket som sen skickas runt tills det till slut hamnar hos bruden... Bara för att vara på den säkra sidan så skrev vi en liten hint längst ner ;)



Paket kom rätt & brudparet tog glatt emot sin nya familjemedlem... McLovin :)



Vi tänkte även att vi på något sätt ville förlänga bröllopsupplevelsen lite extra... Så vi gjorde ett "Årslotteri"... När gästerna kom till festen fick de dra vars en lott... Det va nitlotter alla utom 12... En för varje månad under 2013 då olika gäster fick diverse uppdrag att göra tillsammans med brudparet...

Exempel på uppdragen var att bjuda dem på en pulkatur i backen innan det va ett inmundigande av varm choklad & rom, ett annat uppdrag var att baka kanelbullar med hela familjen & ett tredje uppdrag var att bjuda med familjen till en korvgrillning på Tjugokull :) mycket uppskattat av både brudparet & de gäster som vann :)

Till slut gjorde vi några stationen där gästerna kunde lämna lite minnen till brudparet... En av dessa va "Bubbly in a box"... Gästerna kunde lämna meddelande till brudparet som de kan läsa på sin första bröllopsdag... Nyckeln till hänglåset kommer levereras lagom till dess ;)



En annan station va att man kunde lämna ett "kärlekstips"... Här har ni mitt ;)



Jag har skrivit tidernas längsta inlägg & ändå inte fått med några av de mest fantastiska sakerna som hände... Men för att inte mobilen & bloggen ska ta en evig semester i ren protest så får jag skriva det i ett andra inlägg för dagen :) läs det... ni kommer inte ångra er :)

Love is all you need ❤



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar