torsdag 6 december 2012

Snökaoset i Sthlm ❄❄❄

...jag tror minsann jag börjar detta inlägg med att citerar min vän L... Jag tänker såhär... Om en skåning uttalar sig om snökaoset så kommer alla tro att det är enbart utifrån en skånings perspektiv = 4 snöflingor som samlats på samma plats på gatan... Men om det kommer från en äkta norrlänning så kanske det får mer tyngd :)

Så, detta är taget från L Facebook igår.. & L är alltså Born and raised Arjeplogare ;)



Sen vill jag gärna fortsätta i lägget med en upplysning till en specifik person...

Du, kvinnan i bilen som tutade & vinkade in mig när jag var på väg ut på övergångsstället... vilket resulterade i att jag fick stå med snö upp till knäna & höll på att blåsa omkull i den starka vinden... Hoppas du hade det skönt inne i din varma torra bil & att de minst 1,23 extra sekunderna du vann på att inte stanna (som de andra bilarna gjorde) gjorde din dag lite extra egocentrisk... Jag vill iaf bara meddela dig att Karma har din adress...

Skönaste snubben igår måste ändå varit liraren som kom gående med snögoggels på :) smart!!!

Det må ha varit en "Klass 2 varning" igår & massa kaos men man får ändå erkänna att det va lite mysigt när man väl va hemma igen... Sen är det lite coolt tycker jag att vi inte styr över allting... Att ibland ryter moder jord till & gör sig påmind...



Man vet att det är illa när inte ens SL:s app funkar ;)


Alla bussar & alla bilvägar var avstängda från Nacka så när kag nåddes av den nyheten så började jag bli lite smått orolig att jag inte skulle komma hem igår kväll... Denna oro förbyttes till fullständig panik när man hör kollegan i korridoren säga: "Jag är fan kräksjuk"...

Ehhhh... Behöver jag säga att alla symtom infann sig direkt... Huvudvärk, feber, ont i magen & lillamående... Bara tanken på att vara kvar insnöad på kontoret med denna kräksjuka gjorde att jag genast börja planera min promenad till staden...

Det va iaf fram tills jag såg ljuset i tunneln... Jag insåg att båtarna mellan Nacka-Nybroplan måste ju gå... Så fort jag fick det bekräftat så drog jag som en avlöning...


Det kändes som en after work på vanliga stället J va väldigt väldigt avlägsen ;)

De riktiga hjältarna igår va SL:s personal... Jisses va de slet för att få hem folk... De påminde om amerikanska militärerna med sin slogan: "Leave no man behind"

Folk va ute på spåren & röjde undan snö i vinande vindar & de måste haft snöflingor ända in i själen... Sen har vi konduktörerna & förarna som behöver tampas med oss galna resenärer...

På Roslagsbanan höll ett regelrätt slagsmål bryta ut när en man klev på som inte fick plats VÄGRADE men ändå ställde sig i dörröppningen, så dörren inte gick att stänga... Folk både inifrån tåget & utanför skrek, rykte & slet i honom... Det höll säkert på i 10 minuter innan en stor man längre bak i tåget ålade sig fram, drog fram sitt polis-leg & sa lugnt: "Antingen går du av självmant eller så lyfter jag av dig"... Han gick av :)

Personalen på vårt tåg va helt fantastiska... Den kvinnliga lokföraren gav oss hela tiden info även om hon inte hade något... Då sa hon helt enkelt: "Vill bara uppdatera er, jag har inte fått någon ny info så just nu vet jag lika lite som er"... Såå smart brud som fattar att info betyder ALLT i de lägena... Hon tackade även oss resenärer för att vi hjälp till med snubben som inte ville hoppa av samt för vårt tålamod...

Jag försökte ringa till SL för att lämna lite beröm till personalen... men det va liite svårt att komma fram på SL:s linje... Antar att de hade lite annat att jobba med :) får skriva ett mail till dem idag... För vi är helt enkelt för bra på att bara ge feed-back när det är något som vi vill klaga på, men för dåliga på att ge beröm...

Resan hem brukar ta 1 timme men igår tog den ganska exakt 3 timmar... men hem kom jag :) & möttes av denna bild av hur djup snönivån är :)



& det finns ingen snöstorm i världen som inte lite hemmagjord wienernougat fixar ;)



Igår skrev jag om ett enkelt sätt för Sthlm:are att nu i jultider hjälpa de som har det svårt...

Det värmer mitt hjärta att se att mina vänner i Skåneland tänker på samma sätt ❤ här kommer några enkla sätt att göra skillnad & hjälpa till att förändra världen lite, för er i K-town & Hässlehåla...



Fina P kompletterade sedan sin uppdatering med detta inlägg...



I Hässlehåla finns söta R & hon uppdaterade sin status med denna nyhet...



"What we do in life echoes in eternity" ❤❤❤


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar