torsdag 20 december 2012

Hugo... Vilken kämpe!!!

Om du någonsin tyckt att snön är jobbig... Tänk då på lilla Hugo nästa gång :)



Sötaste lilla kämpen... Han är en lågställd (som jag inte ens visste fanns) Jack Rusell... Vilket innebär att han har kortare ben än vanliga Jack:ar :) Sötnöt ❤

Detta väcker onekligen ett roligt barndomsminne... När jag va typ 15 så fick familjen den finaste julklappen av min moster... Nämligen en liten yorkshire terrier som kom med en lila rosett runt halsen där det stor: "Jag heter Mistral, får jag bo hos er?"



(Bilden är lånad från dooziedog.com)

& visst fick han det lilla underbara livet ❤ & även om ingen utanför Skånes gränser tror att det kommer mer än 3 snöflingor på vintrarna där så va det faktiskt mkt snö denna vintern...

Så innan underverket skulle ut & kissa fick pappa först skotta en 8 på gräsmattan... Snacka om att grannarna måste tänkt att det hade på riktigt slagit över hos Olsson den julen... Först skotta gräsmatta & sen va vi ute & gick i 8:an med ett rött snöre... Man såg nämligen inte hunden över staketet :)

Första kisseturen skulle genomföras & jag tror det va mamma som va ute med Mistral... Resten av familjen stod klistrade i fönstret & titta på i ett gemensamt rungande monotont "naaaaaaw"... Iaf fram till underverket släpptes ner på marken & lika snabbt valde att gå upp på framtassarna...

Det skulle vara kul att ha våra ansiktsuttryck filmade då... Magiskt :) smarta lilla sötnosen valde att minimera kylan på bara 2 tassar istället för 4... Så gick han tills han behövde kissa, då gick han ner på alla tassarna... Gjorde sin business & sen upp på 2 tassar igen :)



Hemresan på tåget är nu räddad... Nya Kepler... I löve it!!! Va tvungen att börja lyssna redan, kunde inte hålla mig :)

När jag flyttade så lovade jag att jag typ aldrig mer ska köpa böcker... Massa pengar, massa papper & träd som går åt & tungt som f-n!!! Ljudböcker är tha shit... & sällan har det varit så lätt som med Storytell :) ladda ner app, skapa konto, ladda bok & lyssna :)

Allt!!! Som förenklar mitt liv älskar jag ❤


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar