måndag 10 december 2012

En helg fylld med bara massa massa kärlek...

Helgen inleddes med att jag fick besked om att paketet med de stickade kläderna som vi skickat till Zimbabwe har anlänt till landet... Nu är återstår bara transporten & utdelningen till de små ❤ fantastisk känsla att få vara en del av det...



I dessa tider så skickas julkort fram & tillbaka i parti & minut... Tro mig, jag har jobbat som brevbärare så jag vet vilja sjuka mängder det rör sig om :)

Sedan 3 år tillbaka har jag valt att istället för att skicka julkort så har jag stöttar någon form av välgörenhet... Första året "köpte" jag via action-aid en barnmorska till en by någonstans...

Förra året va finaste S i Peru & volontärade så då skänkte jag, hennes familj & några vänner pengar så hon kunde rusta upp en lekplats till barnen där...

I år har jag funderat på att vi (jag) är generellt duktiga på att ge till andra utanför Sverige men inte till våra egna...



Så årets "istället för ett julkort" blev att jag sänkte några gåvor till de som har det svårt i Sverige ❤ allt i mina nära & käras namn...



Sen va det dax för en mycket mycket efterlängtad fredag...



Nämligen den då jag äntligen skulle få gå på Svansjön... Biljetter har varit bokade sen typ nån gång i maj...

Jag säger bara att den har tidernas BÄSTA öppningsscen... Sååå grym!!! Galet kul oxå att där va många dansare som jag kände igen :)

Efter det gick vi till "nya" Clarion hotell för en drink i lobbyn... Riktigt fräscht ställe...



Coola drinkar...



& på toan hittar man svart papper som till & med doftar parfym... De ni, man skiter i stil på Clarion ;)

Lördagen innefattade massor med mys med finaste tjajerna...

5 tjejer som känt varann för alltid, världens godaste bouef, röd vin, bubbel, nutellakladdkaka, glögg, det vackraste vinterlandskap du kam tänka dig utanför fönstret & en öppen brasa ❤



Hajar du hur bra vi hade det :)

Söndagen blev en sådandäringa skön slapp dag... En sån som nog förlänger livet med minst 1 vecka för man får tillbaka så mycket energi att det känns som inget kan stoppa en :)

Det blev lite söndagsmiddag & sen för första gången Lina-gjord knäck i de sötaste formarna som finns :)



& jag har alltid tyckt att det är för lite mandel i knäck... Så jag gjorde det på mitt sätt ;)

& dagar som det så finns det ju ärligt talat få saker som gör mig lyckligare än att få ligga i soffan nära, nära... Vända på huvudet & få möta kärlekens blick ❤❤❤

Trodde faktiskt aldrig jag skulle må så här fantastiskt bra & känna mig så komplett tillfreds med livet... Tack!!!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar