tisdag 4 december 2012

Lika, lika, lika... Olika

Jag & kärleken är väldigt väldigt lika på många sätt & vis... Fruktansvärt skönt måste jag säga :) det minimerar ju liksom gnabb-momenten...

Vi älskar båda två tv i all dess glans & då aldrig så mycket som när det gäller att få somna till tv... en sak som jag många gånger funderat på som skulle kunna bli ett problem om man inte är lika på... För jag skulle ha svårt att ge upp att somna till det sköna ljusskimmer som tv:n avger :)

En annan likhet som vi till min stora glädje har är att vi "akutstädar" på samma sätt :) när det gäller att bara få undan för kvällen (eftersom vi båda vet att den där tidningshögen kommer magiskt nog återuppstå på samma ställe igen inom 24 timmar ;)) då är vi heelt på det klara, utan att ord behövs... Öppna närmaste skåp, lägg in & stäng sen snabbt som tusan ;)

Igår kväll insåg vi en ny likhet... Vi gjorde en spontanttvätt lite senare än vanligt & detta ledde så klart till att både torktumlaren & torkrummet stängdes av innan vi va klara... Alltså hade vi en massa blöt tvätt i -20 typ...

Tja, inte så mycket att hänga läpp över (en sak som jag verkligen älskar med kärleken... att han är lika bra på att "gilla läget" som jag är...) utan vi fick ta ner den upphängda tvätten... för jovisst hade vi hunnit hänga vart endaste lilla & stora plagg innan vi insåg att det inte skulle alstras någon värme i rummet... Murphy's law ni vet ;)

Så upp i lägenheten & försöka hitta 2647895412 platser att hänga tvätt på :)



Vi lyckades till slut med många skratt som följd :)



Smekmånadsperioden börjar på många sätt lägga sig & det verkliga riktiga vi börjar komma fram... Vissa saker är sjukt mysiga, som att man kan på riktigt riktigt vara sig själv & börja "erkänna" att man egentligen inte alls vill prova på någon annan dippa till chipsen än dill & gräslök ;) Medan andra saker kan vara liiite mer svårsmälta...

Kärleken har lite svårt för mina pyjamasbyxor men som han själv säger: "Du förstår ju hur stark min kärlek är till dig när jag faktiskt måste erkänna att det där är liiiite gulligt... Med betoning på lite & med absolut säkerhet ALDRIG sexigt" ;)



Dock finns det några olikheter... & vårt val av toalettlektyr är definitivt en av dem ;)

Våra små husdjur pippifåglarna gillade minsann det hembakade brödet :)



Det va bara småsmulor kvar...

Igår insåg jag ju snabbt att skinnjackan & -15 inte va bästa polare... Det är då mail som detta som ger ens vardag bara sådär lite extra guldkant :)



Så på lunchen va det dax... Inte illa pinkat... På 8 minuter från det att jag kom innanför dörrarna så gick jag ut med min nya kärlek på mig...



Värsta bästa sköna jackan... Lovely ❤

Live long and prosper :)


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar