onsdag 12 december 2012

Selected by Viking Line...

Sådärja... då har man genomfört sin andra 12-timmars kryssning med Viking Line... & ja, hur ska jag beskriva det så det kommer fram med rätta... det är... det är... speciellt ;)

Det va inte så mycket folk på vår båt... så medelåldern skulle jag tippa låg någonstans mellan 90-döden ;)

Frukostbuffé är dock fantastiskt fin... Det finns liksom allt man kan önska sig :)



Pannkakor i överflöd...



Färsk fruktsallad...

& det bästa med att det va så lite folk är att det är så få som varit & slabbat på maten innan man själv kommer dit :)

Sen att det va Leif Mannerströms julbord på tillbaka resan... Tja, det gjorde liksom inte ont nånstans ;)



Trist bara att jag blir båtsjuk & därmed inte kan njuta fullt ut när det finns outtömliga källor av vin... Det är bara att gå & hämta i kranen...

Det gunga till friskt (enligt min skala då alltså... Inte Richter ;)) så jag fick en postafen av en av tjejerna som va med... Tack! & det va betryggande att veta att det faktiskt va postafen denna gången & inte Imodium som jag fick av söta S när vi åkte till Polen... allt i tron om att det va postafen ;)

Vi planerade på bra inför arbetet 2013... En av punkterna vi diskuterade va hur vi skulle vara mer...



De ni... Snacka om att lägga ribban högt... Vi strövar efter att nå upp till ord som inte ens skapats än ;)

När vi kom till Mariehamn (som tydligen var vår destination ;)) så är hela denna apparatur en väl oljad maskin...

På 15 minuter lägger 2 båtar till... Passagerare byts genom en lång gång där man möts med ett räcke i mitten... Det känns mest som ett avbyte i Viking Line fabriken ;) så åker båtarna igen... Sjukt effektivt :)

Sen va det ju så klart lite egentid så att vi kunde shoppa lite :)



Det blev lite bubbly till nyår... En av tjejerna hade druckit det & tyckte det va gott... Jag köpte den helt ärligt mest för flaskan ;)



Årsglöggen fanns på plats till ett mycket billigare pris än på systemet så en sådan måste man ju prova... Ingefära låter såå gott :)



Det blev en liten ring till mig själv :)



& sen ett nytt steg i min tillvänjning av att använda läppglans ;)



Det fanns även en uppsjö av grejor med mindre klass på ;)

Vi hann även med att sitta av lite tid i baren... vi lämnade dock när gubben bredvid mig (inte tillhörande oss) började snarka högt ;)

De hade även en nattklubb dagen till ära... &vi hade stora turen att få se ett uppträde... Eller ja... Se & se... Skämsfaktorn va hög hos Olsson när jag kika fram mellan fingrarna...



Till & med så jag tror att bandet själv sköna lite med tanke på mängden rök de använde ;) Dock kändes det mest tragiskt...



Tjejen som sjöng va grym... men när det sitter max 30 pers i lokalen vara 10 är packade & hon springer omkring & ropar: "This is the best night of my life"... Då vet jag inte om jag ska börja gråta, lämna stället eller gå fram & krama om henne & säga om & om igen: "Såja, det blir bra nu, såja, det blir bra nu..."

Skönaste uppropet är ändå när det kommer i högtalarna följande meddelande: "Nattklubben stänger om 5 minuter men baren är öppen tills vi kommer i land"... För det skulle ju vara hemskt om man missa drink-erbjudande som detta ;)



Snuskigast igår va ändå kvinnan som står & diskar sitt drinkglas på toa för att kunna ta med sig hem... Diskandet är alltså inte det värsta utan det är när hon torkar det genom att hålla glaset under handfläkten... Snuskhärd nr 1... Jag torkar inte ens mina händer under den... Usch!!!

Men dagen va överlag mycket givande :)

När jag kom hem fixade jag lite te & skorpor... När vi stod där tillsammans så kom jag på mig själv med att vissla: "Here comes the bride"

Jag hann blixtsnabbt tänka dels att jag hade köpt en ring till mig själv & sen: "WTF!! Vad är det jag står & visslar... Hoppas inte kärleken hörde"...

Det va tyst några sekunder... Dödstyst... Sen hörde jag...
Kärleken: "Baby?!?"...
Jag (så avslappnat jag kunde): "Ja!?!??"
Kärleken: "Vad står du & visslar på?!??"
Jag: "Ehh, ehh..." Sen kom ett stort asgarv...

För tidigt kanske ;) ❤❤❤



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar