onsdag 19 december 2012

Störst av allt är kärleken & medmänskligheten ❤❤❤

Igår va jag & lämnade julklapparna till barn & vuxna på Sthlm:s kvinnojourer på SAS Radisson Blu



Jag va INTE beredd på vad jag skulle mötas av... Jag hittade en kille där som stod & lastade på påse efter påse efter påse med julklappar på en stor vagn... Han berättade att responsen har varit såå stor att de varit tvungna att flytta från ett vanligt rum till ett stort konferensrum för att få plats... & detta är bara 1 av 5 hotell som man kan lämna in på :)

Jag frågade ju så klart om jag fick följa med & kolla samt ta en bild till bloggen... När allt va klirat med bossen så travade vi iväg...



Så här såg det ut :)

& då kan jag berätta att vagnen som vi hade med oss va inte ens avlastad & det fanns mer paket kvar i det förra rummet...

Jag blev så rörd att jag började gråta... Känner faktiskt att tårarna kommer igen nu när jag tänker på det igen...

Fantastiskt härligt att se detta engagemang & ännu härligare att få vara en del av det ❤

Så om du tappat tron på mänskligheten så bege dig då till SAS Radisson Blu & kolla... Du kommer garanterat börja tro igen ❤❤❤

Inte att förglömma... Ett STORT tack till alla 5 hotell som gör det såå lätt för oss att vara medmänskliga... Jag vet att det skapar merjobb för er men ni gör i gengäld det möjligt att sprida värmer & kärlek ❤

Tyvärr hörde jag ett mkt mkt illavarslande rykte om att det hade varit inbrott i förrådet i Sundbyberg där klapparna förvarades... Om det är så då vet jag inte ens vad jag ska säga, man blir förfärad, mållös & galen... Men en sak kan man vara söker på... Karma is gonna get you!!!

Jag brukar alltid köpa Situation Sthlm bara för att jag tycker att idén bakom tidningen står för typ allt jag står för :)



Jag brukar köpa av samma man på T-centralen & igår när jag kom så hade jag ju så klart inga kontanter... Som tur väl är har de löst dilemmat :)



Nu för tiden skickar man helt enkelt bara ett sms & vips så har man betalt sin tidning... I löve it!!!

När man går i ett köpcentrum & killarna som står & säljer/demar diverse saker, när de börjar ropa "Damen" efter en... Börjar man bli gammal då eller hur funkar det?!!? När går man från att vara "Bruden" till "Damen" ;)

Det kan vara farligt att morgonsträcka på sig... Särskilt om man inte är riktigt vaken & inte är en morgonmänniska... Det upptäckte jag idag när jag lyckades riva mig själv... Ganska rejält oxå :)



Underbart att få börja morgonen med frukost tillsammans med kärleken som går upp & gör kaffe, färskpressad jucie & skinkmacka när jag står i duschen ❤

Som om det inte va nog så hitta jag denna matlåda i kylen till mig :)



Jag har det faktiskt oförskämt bra ❤❤❤


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar