måndag 3 december 2012

Helgen som kommer minnas som mathelgen ❤

Kärleken fyllde år i fredags så förberedelserna påbörjades redan på torsdagen inför kalas på lördagen...

Men först firade vi själva på lördagen... & finns det något bättre sätt att börja fira än med bubbly :)



Det blev så klart en liten present som kärleken gilla & som han nästan inte ens kom ihåg att han hade sagt att han ville ha... Men Olsson hade spänt på lyssnaröronen den där kvällen för sisådär 2 månader sen ;)



En kosta boda dödskallelyckta :)

Sen va det dax för käket, godaste Barcelona rödvin & sen då det som ska vara världens godaste efterrätt... Valnöt/Hasselnöt Chokladbrownie med hallonmousse & passionsfrukt på toppen...



Mycket god måste jag säga men vi va lite väl hånga på den så vi kunde inte riktigt låta den tina upp fullt ;)



Va ju fantastiskt härligt att vakna upp & möta detta vinterlandskap på lördagen :) man blir liksom glad ända in i själen...

Så vi satte igång med att färdigställa vår första ever smörgåstårta :)



Måste ju erkänns att vi va båda sjukt nöjda :) sen blev det en liten efterrätt här oxå... & här måste jag nog bråka lite med Google...



För detta ÄR nämligen världens godaste efterrätt... Nutella kladdkaka med varmrörda hallon & grädde ❤

Sen kom hela kärlekens familj... & jäkla vilken härlig skara människor :) Jag tror faktiskt att jag blev lite extra mer kär i kärleken den kvällen :)

Sen att äldsta broderns fru avslutar kvällen med meningen: "Åhh... Ni är ju bara såå rätt för varandra... & sen kommer du passa in perfekt bland mina väninnor på våra vinkvällar"... Tja, vad ska man säga... En fullträff helt enkelt :)



Även jag fick lite presenter kvällen till ära... som värdinnan :) gullisar



Mysigt värre blev det när kärleken lyckades laga den trasiga lanternan ❤

I söndags va det då dax för glöggmingel de luxe... Stackars kärleken han är inte riktigt van vid mina vänner & de anstormningar av folk som det brukar innebära... Igår va det ca 50 vuxna & 14 barn ;)

Som vanligt när det är något hemma hos fantastiska I & A så va huset fullt av kärlek, värme & skratt ❤ tusen tack för att ni finns... Love ya!!!

Istället för en blomma som tack för att vi fick komma så vispa vi ihop lite Rocky road...



Plus att vi prova 2 nya recept med nutella cookies ❤ & mjuk pepparkaka i långpanna :)



Galet gott & sjukt enkelt :)

Pippifåglarna ska ju oxå få sitt så hemma hos oss får de hemmabakat bröd ;)



Helgen avslutades med en varm & mustig bouef bourguignon som hade puttrat halva dan...



-15 idag... Jag säger som nyhetsankaret på morgontv:n... Burrr :)



Inte den bästa väderleken när den enda jacka jag har för dagen är min skinnjacka... Tur jag iaf har min älskade termokjol :)

Blir nog till att helt enkelt få gå & köpa en ny ny jacka idag :)

Ha en magisk måndag... & kom ihåg att just nu är vi så långt ifrån nästa måndag som det är möjligt att vara ;) ❤❤❤

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar