fredag 30 november 2012

Hipp hipp hurra för kärleken idag ❤

Idag är ingen vanlig dag för idag är det älsklingens födelsedag :)

Så ikväll blir det fira med bubbly & god mat... Imorgon ska det firas med hans familj & jag ska få träffa hela klanen för första gången... Liiiite nervigt helt klart :)

Imorgon blir det hemmagjord smörgåstårta & Nutella kladdkaka med varm hallonsås & grädde :) Helt i led med att försöka charma klanen ;) så gick jag all in... Varken jag eller kärleken har någonsin gjort egen smörgåstårta så våra efterforskningar efter ett lämpligt recept går till världs historien :)

Till slut gjorde vi enligt vår ordinarie modell... Googla & då börja sökningen med: "Världens godaste..." i detta fall följt av ordet smörgåstårta...



Dock valde jag inte att stanna där, utan för att "up the ante" lite så gjordes detta underverket helt från scratch... Alltså även med hemmabakade bröd ;) det återstår klart att se hyr resultatet blir men i kärlekens bok har jag redan många plus ;)

Kvällens middag följde samma tema... Alltså googlings-temat & inget annat ;) Det blev en sökning på "Världens godaste potatisgratäng"... Som tydligen ser ut så här (iofs är den nu kall... ska ju självklart hinna stå & gifta ihopa dig lite ;))...



Sen blir det en köttbit till det... Denna googlades dock inte ;) dock gjordes efterrätten det oxå... & tydligen skall "Världens godaste efterrätt" vara en Chokladbrownie med hallonmousse :) så det fick det ju bli... & vips fick Olsson en ny erfarenhet att jobba med gelatinblad... Har inte ens sett hur de ser ut innan men måste ju erkänna att de ser jäkligt coola ut :)



Även om både jag & kärleken är ganska duktiga på att äta så känns en efterrätt på 10 portioner lite väl mycket så beslutet togs att dela på hälften... Ett problem uppstår då lätt... En "vanlig" form blir ju för stor...



Men det är inget som inte en äkta Lina-lösning fixar ;)



& vips så va det klart... ganska exakt hälften av formen ;)



Present & överraskning väntar kärleken ikväll men mer om det kan jag inte berätta nu ;)

Men kan ju avslöja att jag satsar på att hamna överst på en Google-sökning av orden: "Världens goaste flickvän" ;)

Kärlek ❤❤❤


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar