torsdag 1 november 2012

Lycklig!!! ❤

Dagens inlägg blir ett sådant däringa som det finns risk för att det inbringar många suckar av olika anledningar...

Jag vet, för jag har själv oxå suckat flera gånger när jag läst liknande... Ibland av avundsjuka & ibland av "men kom igen, vem bryr sig" mentalitet... ;)

Så med risk för det så slänger jag mig här ut i en fullständig berättelse om hur infernaliskt fantastiskt lycklig jag är...

Jag har ju tidigare skrivit följande inlägg den 28/8:

" Vet ni... Tror minsann jag har knäckt hela dejting-mysteriet :) jag tänker så här...

Mitt liv är helt perfekt i alla avseende förutom just kärleksfronten... Eller jag har ju massa massa kärlek i mitt liv men inte den från den där mannen som bara får mig att totalt tappa fotfästet...

Min målgrupp på den fronten är ju min framtida man iaf de närmaste 50-60 åren... När han har anlänt är således livet fulländat... Alltså har ett mirakel i träffat ;) & mirakel sker ju sällan över en natt, alltså får det ta sin lilla tid...

Plus att komplett perfektion kan ju bli lite tråkigt under 50-60 års tid, då kanske det är bra om det bara finns under sisådär en 49-59 år (beroende på hur gammal jag blir ;))

Så härmed har jag insett att jag ska se på detta som en anställningsprocess för den viktigaste tjänsten i mitt liv... Mottagaren av min villkorslösa kärlek ❤ Alltså,

1: börja med att "skriva min annons" vad vill jag egentligen ha...
2: ta emot ansökningar...
3:läs igenom dessa med kritiskt öga, uppfyller de kravprofilen...
4: träffa de sökanden...
5: ta in referenser via att vara helt ärlig med mina vänner & låta dem vara mitt bollplank...
6: provanställning...

Just det... Får ju inte glömma några viktiga punkter efter det att tjänsten faktiskt är tillsatt... 7:utvecklingssamtal, mkt viktigt att ge & få feed-back & input... 8:lönesamtal, ställs i direkt relation till hur bra föregående punkt uppfyllts ;)
8: kick-off, ibland behövs det bara en liten kick...
9: trivselkassa, kan användas till alla olika "lite extra i vardagen"...
10: semester, varje hälsosam relation behöver egentid & tid ifrån varann ;)

busenkelt!!! ❤"

5 dagar senare fick jag ett meddelande i min inbox på dejtingsidan... Jag va då precis på väg att ta en paus från dejtandet igen, det är trots allt lite påfrestande ibland...

Iaf så klickade jag på inboxen... & under tiden som lilla Ajfånen jobbade så hann jag se 8 bilder på "matchade killar" på min första sida... Det va en kille som jag fastna för & tänkte "åh, hans sida måste jag gå in på sen"... Det visa sig att det va han som hade skrivit till mig ❤

Sen dess har vi haft kontakt varje dag... 4 dagar senare ringde han mig (sjuukt modigt, hade jag aldrig vågat)... Vi prata länge & sen va det kört för mig...

Då återstod att träffas live... Så en vecka senare va det dax... Vi träffades kl 8 på kvällen & lämnade varann halv 2 på natten... Sen dess har det bara varit vi två... Bara så där självklart lätt som det är när det är rätt...

Jag är idag så lycklig att jag på riktigt kan säga att just nu, i denna sekund, så finns det inget mer jag önskar mig av livet... Om jag får leva så här resten av mitt liv så är jag mer än nöjd...

Det som gör mig oxå väldigt lycklig är att mina nära & kära ser hur avslappnad & lycklig jag är med kärleken... När jag får sms som detta så blir jag bara så där lite mer extra varm ända ner i hjärteroten



❤❤❤

På tal om värme så är det precis vad mina benvärmare får bistå med i dessa kyliga tider...



Ett forntida minne & enda kvarvarande påminnelsen av min en gång livslånga danskarriär ❤

Idag är jag stark & trosorna på rätt håll ;) (insåg nämligen igår (när jag på toa såg att fröken klätt på sig trosorna ut & in på morgonen) att stressen börjar ta ut sin rätt på Olsson...)

Kärlek ❤



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar