måndag 12 november 2012

Helmer 2...

Japp.... Jag har hittat Helmer 2 :) men denna gång har jag (eller trodde jag hade iaf) lärt mig av mina "kvävande misstag"...

Helmer 2 är en liten man ned dragspel som står varje morgon, när jag kommer ner i tuben, men ett stort smile & ett varmt godmorgon :)

Alltså, det är något med mig & dessa oväntade vänligheter... Helmer 1 vinkade glatt & log sitt stora tandlösa leende & nu varmt välkomnande Helmer 2 :)

Iaf så tänkte jag till denna gång & noterade vad det va som gjorde att Helmer 1 gjorde slut med mig... Kaffe & macka varje vardagsmorgon i 1,5 år är alltså inte inom gränserna för en normal relation... Check!

Så jag behöver alltså en ny metod... Helmer 2 har en liten låda framför sig när han spelar... Toppen, vad kan vara enklare än en slant... plus att han spelar & jag betalar... Alltså en jämbördigare relation... Som en typ av tunnelbane-konsert :) lovely... Sagt & gjort...

Jag satte igång & slanta... Glad i hågen kom jag nu på morgonkvisten & då är Helmer 2 borta... hmpf!!! Kan Helmer 1 ha hittat mig & varnat Helmer 2... Ja ja, kanske lite snabbt att dra en slutsats på en morgon så fortsättning följer :)

Gjorde en annan liknande grej i affären i helgen... Jag & kärleken va & handla när vi kom till kassan stod en gammal tant framför oss... Det visa sig att hon hade glömt sin plånka hemma så hon fattades 11 kr... Jag frågade om jag inte kunde få bidraga med dem... Om inger annat än för att det skulle göra mig så glad :) Det fick jag & tantan blev själaglad & kärleken fick en riktigt spontan bild av hur livet med Olsson kan va... & det faller honom på läppen & de mina kära, det gör mig själaglad ❤

Jag har nu äntligen funnit mitt favoritkaffe till maskinen på jobbet... Mollbergs blandning, fantastisk människa den där Mollbergskan ;)



Avslutar så här på morgonkvisten en måndagsmorgon med en bild från inbjudan till jobbets julfest... Ehhh, vet inte om den känns som den allra mest julstämningshöjande ;)



Det bästa med måndagar är att man är aldrig så långt ifrån nästa måndag som då ;)

❤❤❤


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar