fredag 9 november 2012

Fejjan rules!!!

Idag säger jag "pillutta dej" till alla anti facebookare... Inatt visade det sig vilket kraftfullt media det är... Ni har säkert alla sett bilderna på lilla 9-åringa flickan i Örgryte som var försvunnen... Några av er har söker delat bilden för att föra budskapet vidare...

Gruppen "Missing people" kontaktades av flickans föräldrar efter det att hon inte kom hem från skolan igår... De la ut en vädjan om hjälp på fejjan & på 1 timme... 1!!! Kom det 800 personer som frivilligt la sin kväll/natt på att gå ut & söka efter henne...

Kl 02:48 påträffades hon i sällskap med en vuxen man... Idag, fredagen den 9/11 här sittandes på tuben på väg till kneget vill jag utropa varenda en av de 800 personerna till vardagshjältar deluxe!!!

Vi skapar det samhälle vi vill leva i ❤❤❤

Svårt att följa upp det där men för mänskligheten så får jag försöka ;)

Jag har ändå kommer på den smartaste lösningen på mörker & reflex... Gör hörlurar med sladdar som är reflexer :) försökte faktiskt hitta en mail-adress till Appel för att delge de min revolutionerande upptäckt men det fanns ingen :) så om någon har lite känningar på Appel, ge de mitt nr ;)

Måste ändå avsluta inlägget med en iakttagelse från min sida... Jag har just nu snöat in lite på en as-skön låt... Nämligen Petra Marklunds: "Händerna mot himlen"



Men jag måste erkänna att en del av anledningen till att jag just nu är lite kär i den är att introt är sjukt sjukt likt en av mina andra små förälskelse låtar... Nämligen Coldplays: "Viva La Vida"... Det ger liksom samma känsla i magen...



Nu är det fredag & snart snart är det helg ❤ bästa dagen på veckan :)

Kärlek


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar