torsdag 22 november 2012

En kuse? Nej tack... Men gärna lite Mafia ;)

Jag vet att det är lussebulle-säsong nu... Men jag är helt enkelt ingen lussebulle-tjej... Jag gillar inte saffran & jag gillar inte russin i mat eller bullar... & sen finns det liksom inte så mkt kvar :)



Men jag har nog aldrig varit längre ifrån att vara sugen på en lussebulle än när jag såg denna skylt... En "kuse" i skåne är en snorkråka... Alltså INTE så aptitretande med en saffrans snorkråka ;)

Det har varit mkt mkt snack här i Sthlm om spärrarna som man ska gå igenom för att kunna åka tunnelbana... Ett, enligt mig,typiskt svenskt "Jag-har-inga-andra-problem-i-världen-att-gnälla-på-så-jag-tänker-utgå-ifrån-att-SL-personligen-är-ute-efter-att-skada-mig"...

Problemet ligger i att de spärrar som fanns tidigare (för er som inte bor i Sthlm & därmed inte är helt uppdaterad på dess utformning ;)) va snurror med 3 pinnar som roterade när man gick igenom... Problemet med dessa va att många plankade genom att helt enkelt hoppa över, eller sparka med foten under & fram (det fanns en sensor där som gjorde att pinnarna släpptes fria & kunde gå åt "fel" håll så man kom ut ifrån tuben) & sen helt enkelt kunde gå igenom...

SL bytte då spärrarna till typ flexiglasdörrar som öppnas & stängs som en sluss... Dörrarna är lite snabba så jag kan absolut ha förståelse för att gamla tanter & farbröder tycker att detta är läskigt... Men grejen är att det är inte de som klagar...

Jag är övertygad om att ifall man tar det lugnt & går en & en igenom spärrarna så är det inga problem... Däremot så ser jag varje morgon hur folk, i morgonstressen, trycker sig igenom både 2 & 3 samtidigt... Ofta från båda hållen, alltså både in till tuben & ut ifrån tuben i samma gång, på samma gång... & jag menar, det krävs ingen hjärn-kirurg för att inse att det inte är en superlyckad plan...

Ett problem dock som SL aldrig kommer komma undan är ju plankarna... De kommer för alltid hitta på nya sätt för att åka gratis... Jag förstår dock att de försöker göra allt för att undvika det... vilket företag skulle inte försöka stoppa folk som "tjuvar"... Dock är det så att med de nya spärrarna tar plankarna helt enkelt "rygg" på den framför... Inte helt trevligt, jag håller helt med... Men det går ju knappast att klaga till SL för det...

En kille som hade fått en plankare i ryggen valde att säga till & fick då en smäll... Sjukt trist absolut! Men denna kille vänder sig till tidningen & i ett rapportage ställer en öppen fråga till SL där han kräver att få veta hur de tänker förhindra att detta kan hända igen... Alltså på riktigt!!?! Väx upp!!! Hur tusan ska SL kunna ta ansvar för enskilda sjuka människors attitydsproblem...

Det är ju som att någon skulle få för sig att dömma ett helt folkslag som har en specifik religion, bara för att det finns några få galna självmordsbombare... En heeelt sjuk tanke... eller, vänta nu... det är ju faktiskt precis det som händer muslimerna allt som oftast...

Iaf... Så har nu SL bestämt sig för att "utbilda" oss pendlare i hur de ska bete sig i spärrarna... En smått omöjlig uppgift men som lett fram till dessa ganska söta skyltar på golvet :)



Speciellt tass-avtrycken är urgulliga :)

Jag har blivit helt hooked på detta spel :)



Så ni med smarttelefoner... Ladda ner appen, skapa ett konto & leta upp mig: Linan75 :) så kan vi spela...

Dagens äckel-faktor måste ju bli detta...



Fattar ni att den 37-åriga kvinnan använde riktiga människokroppsdelar som sexleksaker... Fattar ni??! Fattar ni??? Nej!!! Det går inte ens att greppa såå sjukt det är... Huva!!!

Så istället avslutar jag med en uppmaning... Sthlm Stadsmission har en auktion öppen på Tradera gällande biljetter till Swedish House Mafias utsålda konsert...



Gå in & buda...



Har du tur vinner du biljetterna... Har du "otur" så hjälper du till att öka intäkterna till Sthlm Stadsmission... Vad man kallar en win-win situation :)

❤❤❤


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar