torsdag 8 november 2012

Obama ❤

4 more years... Underbara ord när det gäller President Obama... mindre underbara på den tid det begav sig att Bush satt på tronen...

Jag vet att valet avgjordes igår så detta egentligen är ett lite sent inlägg men jag ville hinna studera (som jag även gjorde förra gången) hans tal innan jag satte igång...



Underbaraste meningen igår va ändå när jag & kärleken fördjupade oss i denna politiska fråga...

Jag sa: Jag kommer aldrig att glömma hans förra vinst-tal... Där va ett stycke som gick så här: "Från (jadajada) slavar, till (jadajada) ????????" & sen satt det en gammal tant i publiken, som hette något & som hade något med det avsnittet att göra"... Kärleken bara titta & skratta när jag stoppade mig själv & sa: "Det är ju sjukt roligt att just den meningen började med: "Jag kommer aldrig att glömma" ;)

Iaf så måste jag säga att förra vinst-talet (även om jag ju nu inte minns det ;)) va strået vassare men trots det så va detta tal sinnessjukt bra :)

Jag menar... Bara med meningar som

" ... whether you held an Obama sign or a Romney sign, you made your voice heard and you made a difference."

Han är verkligen en stor ledare som leder alla...

& tillräckligt smart för att fatta att för att segra behöver man enas...

" In the weeks ahead, I also look forward to sitting down with Governor Romney to talk about where we can work together to move this country forward."

Sen är detta ju bara tidernas finaste kärleksförklaring...

" Let me say this publicly: Michelle, I have never loved you more. I have never been prouder to watch the rest of America fall in love with you, too, as our nation's first lady."

Jag har sagt det innan men Obama är det närmaste vi i vår tid kommer till att få en Martin Luther King... Hans "I have a dream" tal & Obamas tal är en klass heeeelt för sig själva...

"But also a country that moves with confidence beyond this time of war, to shape a peace that is built on the promise of freedom and dignity for every human being. We believe in a generous America, in a compassionate America, in a tolerant America, open to the dreams of an immigrant's daughter who studies in our schools and pledges to our flag."

Han inser att USA inte kan vara ett allsmäktigt land utan behöver vara ett ledande land som andra väljer att av fri vilja följa...

"And whether I earned your vote or not, I have listened to you, I have learned from you, and you've made me a better president."

Fasiken... Jag är inte ens amerikan men varje gång jag hör denna man tala så sjunger i mitt huvud sångtexten... "I'm proud to be an american" samtidigt som gåsapälsen rullar över min kropp & små små tårar samlas i ögonvrån...

Yes we can ❤❤❤


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar