tisdag 6 november 2012

"Excuse me???"

...är meningen jag hör mig själv säga nu på morgonkvisten... Händelsen som leder upp till detta är följande...

Jag har haft en mys övernattning hos finaste T... Ätit god frukost, diskuterat "the val" & livet i allmänhet...



En härlig början på en tisdag med andra ord... Jag kullar iväg till tuben i mina egna tankar... När jag kommer ner ser jag att ett apotek har öppet & kommer då på att jag ska köpa ett "Fuck cancer" armband... Så jag knatar in...

Då kommer kvinnan i butiken fram till mig & börjar prata med mig (lite ovanligt av 2 anledningar... 1: vi är båda svenskor ;) 2: kl är 07:27)..

Jag har som alltid lurarna i öronen & hör henne därmed inte... men jag hör däremot mitt egna svar... Just det :)... Av NÅGON oförklarlig anledning säger jag: "Excuse me?"... Varvid denna service-minded kvinna såå klart fortsätter prata med mig på engelska...

Alltså står jag inför ett val av två... 1: att erkänna att jag inte alltid är den skarpaste kvinnan i lådan på morgonkvisten & förklara att jag inte vet varför jag speakar engelska med henne... 2: att bara låtsas som det regnar & fortsätta prata engelska... Det blir nr 2 ;)

Jag beställde för ett tag sen en skohylla till min hall eftersom min obscens mängd skor & min nuvarande lilla hall inte är en bra match ;)

Iaf så kom hyllan igår... & det är så här att denna "skönhet" är köpt som en billig deal på Groupon...



Jag tänkte i mitt stilla sinne att man brukar få vad man betalar för ;)

& modet/hoppet sviker när man inte ens kan tyda texten på lådan... Jag menar, vad tusan är Sfore???



En mening som sällan tyder på kvalitet ;)



Ännu bättre blev det när jag packa upp skiten... Inte en instruktion så långt ögat når... Jag menar till & med Ikea ger en instruktioner (sen att de sällan går att följa... Men det hintar ju om någon form av ansvar iaf ;))



Men som den handy-woman man är ;) satte jag igår... & tro det eller ej men den va ganska enkel att hajja...



& faktiskt blev den heelt perfekt i min hall :)



Idag är det tisdag hela dan...& håll nu alla tummar & tår att Obama grejar 4 more years ❤


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar