onsdag 28 november 2012

Regeringen, buzzande & en morgonpanda

Brukar vara "duktig" & lägga in alla mina räkningar direkt när de kommer så att pengarna dras direkt vid löning så slipper jag varje månad gå igenom berg&dalbanan... "Åh, jag är rik :) eller... Vänta nu, vad är det här för skimming av mitt konto som verkar återkomma varje månad " ;)

Dock har jag de sista månaderna inte sovit allt för många nätter på "LinaHolm" & därmed inte heller varit helt regelbunden i min posthämtning ;) Donnan har därmed kommit lite ur fas :)

Detta resulterar lätt i en lite stress när lönen är på ingång & jag inte har heeelt full koll på var alla räkningar är :)

Så i denna stress slängde jag in lite kontonr här, lite postgiro/bankgiro där... ett OCR-nr där & en summa här... Klart nöjd :) Iaf tills jag idag inser att jag betalat en räkning 2 ggr... Åhhh, klödderöv Olsson anmäler sig till tjänstgöring ;)

Jag blev för hundra år sedan värvad av min fina vän Z att vara en så kallad "Buzzador"... Detta är en metod som går ut på att man ska göra reklam via "mun till mun" metoden :)

Alltså, jag får en vara som jag provar innan jag delar ut de "prov-paket" jag får till mina vännen så att de i sin tur får prova & bilda sig en uppfattning :)

Jag har aldrig tagit mig an ett uppdrag eftersom jag inte riktigt fattat hur det funkar... Men ingen tid är som nuet så jag anmälde mig häromdagen & fick besked att jag va uttagen till denna kampanj :)



Så... Let's buzz... Om någon vill prova så hojta till :)

Panda på Slussen?!?!!? Japp... Du läste rätt & jag såg rätt... även om det tog några ögongnuggningar innan jag hajja :) Kan man annat än älska Sthlm ❤



Har fått lite mer återkoppling efter fredagens introduktion av kärleken inför polarna... Söta K skickade denna bild till mig...



Förstår inte riktigt?!?! ;) jo, jag fattar heelt perfekt... ja, jag vet!!! Jag va fan så nervös & stissig :) Fast jag måste säga att jag tycker det är lite härligt att jag är så nervös... Va längesen något kom in i mitt liv som betydde så mycket för mig ❤ Det är ju inte varje dag ens liv blir komplett :)

Vi har coolaste bruden på jobbet, söta N... Hon har alltid läppstift & jag tycker det är så sjukt snyggt :) men lika snyggt som jag tycker det är, lika ovan vid att ha det är jag...

Jag tycker det är kladdigt, påmålat (no shit Sherlock ;)) & jag kan inte låta bli & pilla på det så till slut har jag färg i hela nyllet :)



Men då hitta jag dessa skönheterna :) färgade läppglans från H&M som är både lite färgade, men inte för mycket så även om jag smetar ut i hela fejjan så syns det inte så mycket ;) De är extremt kladdiga vilket gör att jag får en direkt lektion i att vänja mig vid kladd på läpparna... men det bästa är ändå priset... De kostar 10 spänn vilket innebär att även om jag kommer på att detta är tidernas sämsta idé så har jag bara spenderat 20 dineros :)

Gotta love H&M... ❤❤❤

Skulle på bio igår & åkte därmed ifrån jobbet med några fortsatta oknutna trådar kvar... Jag är ju trots allt nåbar på tjänsteluren... Min lur ringde 10 ggr mellan Slussen & Tekniska högskolan så tillslut kolla min granne på sätet bredvid mig på tuben lite smått irriterad... & jag kan lova att om han inte hata låten: " I wish I was a punk rocker" innan, så ligger den garanterat högst upp på hatlistan nu ;)

Argo... Filmen vi va & såg igår... Har ni inte sett det så gör det!!! Jag ska inte berätta mer än att det är baserat på verkliga händelser, faktiskt helt sjuka händelser som jag inte visste om... men som det faktiskt känns som varje individ som lever i denna tid borde veta om... Sjukt coolt när man Wikipediar namnet på huvudpersonen, Tony Mendez, & sen bara finns det massa info...



Sen att filmen va så spännande & periodvis ångestfylld att jag höll på att krypa ur skinnet... Ja, det är bara ett faktum som gör att jag... Nej! Stopp nu Olsson, avslöja inget mer ;)

Idag är en spännande dag... Vi får besök av regeringens utsända som håller på att göra en nationell utvärdering av de Barnahus/Barncentrum som finns i Sverige :)

Live life in the fast lane... ❤



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar