fredag 23 november 2012

Lina-lösningar...

Jag har ofta många & lite okonventionella lösningar på problemen som uppstår i mitt liv...

Ett av mina absoluta livsmotto är att om någon är svårt & det bara går emot en hela tiden... Då innebär bara det att man får jobba hårdare...

Jag är tror fullt & friskt på att saker "kommer till oss" av en anledning... Det är helt enkelt en läxa som vi fått som vi inte lyckas bemästra... Så tills vi "väljer" att klara av den så kommer den återkomma till oss...

Val är nämligen en annan av mina absoluta tro-system... Vi har alltid ett val... ALLTID!!! Även om det inte allt är ett enkelt eller självklart val så är det trots allt våra beslut som leder till vårt val...

Nu kanske ni tänker: "Men hur jäkla klämkäck får man lov att vara så här på morgonkvisten egentligen... Kan ingen få tyst på na?" ;)

Men jag står fast vid mina tro-system av en enda anledning & det är att det är mig det gäller & ingen annan kan styra mig om jag inte tillåter det (& by the way så är det ett högst aktivt val att lägga över sina beslut i någon annans knä ;))... ergo är det jag som styr...

Nu kanske ni tycker att jag förenklar saker & ting... Att ibland finns det faktisk saker som vi själva inte styr över, så som sjukdomar, olyckor med mera... Till er säger jag: "Absolut, Damn right!!!"

Men då lägger vi fokus på lite olika ställen du & jag... I mitt tro-system så ingår inte att jag tror att jag aktivt kan påverka universum så att bara bra saker händer mig & att därmed blir mina val enkla att ta... Hade det varit så hade det varit sjukt najs & ingen hade varit gladare än jag ;)

För att försöka förklara vad jag menar på riktigt så ska jag ta ett citat jag läste en gång: "You can't make the same mistake twice. The second time you make it, it's a choice not a mistake"

Det säger allt tycker jag... Att alla våra val eller avsaknad av val är i slutändan vårt val & om vi äger det & tar det till oss så inser vi att världen är väldigt sällan ute efter oss & vill oss väldigt väldigt sällan något ont ;)

Oj... Nu blev det ett lååångt & lite småseriöst inlägg om mina små lösningar på problem :) Häng kvar... Det finns en poäng med det hela, jag lovar ;)

Iaf så tänkte jag nu visa några av mina lösningar... & sen avsluta med en liten twist ;)

Här är ett klassiskt exempel på en Lina-lösning...



När lampan trillar ner & du inte får upp den igen... Slå en knut på fanskapet ;)

Ett annat exempel är när den hemska upptäckten av att kaffekannan har gått isönder & morgonkaffet är i farozonen...



Då funkar uppenbarligen ett par Kinamat-pinnar alldeles utmärkt som komplement ;)

Ett sista exempel på en Lina-lösning är denna hemmagjorda spännbands-anordning som är gjord av & skärp från H&M :)



Ni förstår... Detta är ju något som kommer fullt naturligt för mig & jag skulle till & med vilja säga att det lite definierar mig som person :)

När ni då ser denna bild...



& jag berättar att detta är kärlekens lösning på det eviga "var-ska-man-hänga-den-läska-diskelasan" problemet... Då förstår ni varför vi passar som handen i handsken med varann ;)

Ikväll ska kärleken introduceras för min närmsta krets... Spännande ❤

Ha en magisk helg (där ni gör massa aktiva val ;)) ❤❤❤


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar