måndag 5 november 2012

Love-handles...

Börjar sakta inse att kärlekskilona börjar krypa sig på lilla kaggen... men jag har iiiingen aning om varför ;)

Jag menar, man äter väl alltid nybakade scones & hemmagjorda american panncakes med nutella till frukost...



Te i finaste koppen... (Bara för att visa på att allt som inmundigas inte är en komplett kaloribomb ;))



Nutella-kladdkakan med grädde till lunch & sen svulligaste plankan till middag, självklart ackompanjerat med ett mustigt glas rött till ;)



Sen att jag uppenbarligen har ett problem med det här att måtta maten... Tja, det är ju liksom ingen nyhet men ibland blir det nästan absurt :) Vi gjorde världens godaste lasagne igår & det är tur att det va just världens godaste med tanke på att vi kommer få äta den resten av novembermånad ;)



Helgen innefattade några "första gången" saker... Störst av alla va ju så klart att träffa kärlekens mamma (eller svärmor några vänliga själar påtalat att det heter ;))... Jag ska erkänna, jag va lite smått nervös innan & kärleken har nu fått uppleva hur jag är då... Ett enda litet svammel om typ ingenting kommer över min mun... Inte så ovanligt kan ni tänka ;) men skillnaden här är att jag har faktiskt oftast en poäng även om mina berättelser kan bli långa... Så är inte fallet när jag är nervös, då hänger inte ens jag själv med i mins berättelser... Vilket iofs (om jag nu ska va heeelt ärligt) inte heller är helt ovanligt ;)

Iaf så tänkte jag att första intrycket försvinner ju aldrig... Så jag tog det säkra före det osäkra & tog på mig samma klänning som jag hade på första dejten med kärleken (tänker att den verkar gå hem inom familjen ;))... Sen insåg jag ju snabbt att jag va tvungen att putsa mina skor som fortfarande hade förra vinterns smuts på sig... Kan ju inte bli tagen för en lort-Fia ;)



Så skinande fina blev de :)

Nu visade det ju sig att min nervositet va helt obefogad... Kärlekens mamma är ju världens sötaste :) & underbart nog visades små knubbiga barndomsbilder ❤ men härligast av allt va faktiskt att se hur fin kärleken är med sin mamma... Det värmer mig ända in i själen ❤❤❤

En andra "första gången" va vår lilla pumpa som vi förvandlade till den sötaste (vet att jag är lite partisk, men jag har inga barn att vara stolt över så jag får ta vår lilla pumpa ;)) lilla gull-pumpan ever ❤



Den har lyst för oss i kvällsmörkret hela helgen...



Fick till & med komma in till lördagsmiddagen :)



Har även hittat fler nya roliga saker i min mobil efter uppdateringen... Nu massa nya användbara små söta bilder :)

Ha en magisk måndag ❤❤❤


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar