onsdag 21 november 2012

Gotlandskommissionen...

Idag har jag (för ovanlighetens skull) inte så mkt nytt att delge världen :) Så därför tänkte jag berätta om den dödsföraktande upplevelsen av höghöjdsbanan som upplevdes i somras :)

Innan jag kommer till äventyret så skall jag först berätta om lilla gruppen som gjorde denna utflykt (eller iaf en liten skara ur den stora grupp) tror faktiskt historien om dess uppkomst säger en hel del om mig som person :)

Jag har alltid lyckats skaffa en massa superhärliga vänner både här & där under min livstid (lät knappt som 100 år där eller ;))

Kan bero på att jag lite smått skämtsamt (notera att det är enbart smått skämtsamt ;)) brukar säga att man bestämmer inte själv om man ska bli kompis med mig... Det bestämmer jag ;) (sa jag att ödmjukhet är absolut en av mina starkaste egenskaper ;))

Iaf... Så för en sisådär snart 3 år sen satt jag & grubblade lite på hur jag skulle kunna sammanföra alla mina sköna brudar... De som jag tänker är av samma skrot & korn & som därmed skulle passa sjukt bra ihop :) sen kom snilleblixten...

Jag satte mig ner & komponerade ihop ett mail med ungefär denna texten... Jag la som förslag att vi skulle boka av 2 helger om året... En i maj & en i september då vi prel.boka att ses...

Jag tog på mig att komma med förslag på aktiviteter & hålla i organisationeriandet, så det va liksom bara att hänga på :)

Tanken med gruppen är att det skall vara ett helt skuldfritt, ett enbart härligt lära känna nya likasinnade vänner för livet nöje... Kan man följa med så kan man & kan man inte, nej då följer man inte med...

I sann Lina-anda så började det ju helt klockrent :) Tanken va att vi skulle åka till Gotland så namnet på lilla gruppen...

Ja, eller lilla & lilla... Vi är i skrivande stund inte mindre än 31 mer eller mindre aktiva men jäkligt läckra brudar :)

Åter till namnet på gruppen... Det blev så klart "Gotlandskommissionen"... Av många anledningar kom vi aldrig till Gotland... Den största för att det va typ helt fel säsong att åka ;) Men vi va inte ledsna för det... Utan vi åkte till Grinda istället & hade galet kul :)

Efter det har det blivit lite olika aktiviteter... Vi har paddlat havskajak, varit på krogveckan tillsammans, AW:at ihop & nu sist va det ju då höghöjdsbanan...

& på tal om höghöjdsbanan så har det här inlägget redan blivit liiiite för långt för att jag ska kunna (vill ju inte att ni ska dö av tristess ;)) berätta den denna gången... Så det får bli en annan dag...

Tänka sig att Olsson faktiskt hade en del att dela med sig till världen... även idag ;)

& bara för det så kom jag på en sak till ;) & detta kommer vara ungefär lika revolutionerande för resten av världen som när jag insåg vilken skillnad det gör när däcken på en cykel är riktigt pumpade ;)

Iaf... Så va jag & klippte mig igår & nu känner jag mig som en av de där tjejerna i en av alls världens reklamer för schampo... Ni vet, de som svänger & viftar ned håret som om de va höga som en skyskrapa (alla minns vi väl bruden i Herbalife (tror jag schampot hette... Kan va så att jag bara är generellt skeptiskt till just Herbalife överlag ;)) som stöna så mkt i duschen när hon schamponerade in håret att man nästan blev generad på andra sidan tv-rutan ;))... Iaf så är det inte ens som mitt egna hår längre... Hon klippte ganska mkt så förmodligen va det sjukt slitet & håret håller nu på att vakna till liv igen...

När jag & kärleken skulle gå & lägga oss ihåg så sa jag: "Jag ser minst 10 år yngre ut när jag har kort lugg"
Kärleken tittade på mig men sa inget...

Jag ändrade mig då snabbt till : "5 år då?!?!"
Kärleken tittade fortfarande & sa inget på säkert 15 sekunder... Ni vet när det bara precis sådär är liiite för länge... Sen kom det ett: "mmmmm"... Något säger mig att han inte riktigt håller med ;)

Puss på nosen ❤


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar