tisdag 20 november 2012

Vad skulle vi gjort utan media...

Det är minsann tur att vi har skvallertidningar & Metro... Jag menar, hur skulle vi annars hänga med i alla svängarna i det som händer i världen ;)

Först måste jag bara börja med denna fantastiskt lilla söta underbara varelse... Vill ha!!!



Fatta så liten... Den väger 150 gram, det är typ mängden smör man har i en kladdkaka :) 7 cm hög & 12 cm lång... Japp!!! Det är faktiskt precis så stor som min jackficka är... Skulle passa perfekt ;)

Sen går jag snabbt vidare till denna betydligt mindre & absolut hemskare historia... Alltså sånt här gör mig rakt igenom vansinnig!!!



Att det finns så sjuka & små individer att de faktiskt skjuter fn hund inte en utan två gånger i huvudet... & som om inte det va nog så gräver man ner kraken i sand... Inte för att man faktiskt tagit dig tid att kolla om djuret har dött & skulle begrava det... Utan men huvudet ovanför markytan...

Stackars liten... Så rädd kraken måste varit & så ont det måste ha gjort... Till dig/er som gjorde detta... För evigt: "Jag hoppas att ditt vin blir till vatten, blixtar prickar dig, hälsa till satan, vi hörs, jag hoppas att olika olyckor händer, du vet vad jag känner, jag vet att du hör" Varför messa med perfection, ingen säger det bättre än Timbuktu :)



Sen vidare till SAS... Alltså... Ingen kul företag att vara anställd i just nu... Det är ju alltid sjukt trist när sånt här händer... men ändå lite mer omänskligt precis innan jul...

Jag hoppas verkligen det löser sig för er alla...

Sen vidare raskt till fenomenet (för något annat ord finns knappt som jan beskriva) Missing people...



Det är så fantastiskt coolt tycker jag när människor engagerar sig frivilligt... När vanliga Svenssons masar sig upp från soffan en kväll efter man kommit hem & är sådär efter jobbet seg... Att man då gör ett aktivt val att bege sig ut för att hjälpa till att leta efter någons någon som är borta... Det är stort i min bok...

Sen att denna grupp...som ingen i Svearike ens visste om existerade för 3 veckor sen... lyckas få till ett helt galet sjukt bra resultat... Tja, det är bara att lyfta på hatten & gratulera till ett bra jobb :)

Jag hoppas dock innerligt att det finns någon form av väldigt bra krisstöd till deltagarna... Vill ju för allt i världen inte att de själva ska gå omkring & må dåligt bara för att de har ett stort patos... Tyvärr innebär ju somliga av deras fynd mindre trevliga synintryck... Men iaf så vill jag här & nu utropa er till dagens hjältar i min bok❤

Till slut måste jag ändå (förlåt min royalistiska lilla mamma ;)) bara få raljera lite över vår nästa blivande prins... Madeleines nya kille...

Asså jag är ledsen att säga detta men denna karln ser inte sympatisk ut på en ända liten fläck...



Alltså... Om man inte ens kan lyckas få till en schysst blid när man har all världens stylister/make-up människor/frisörer/fotografer... Ja, då skulle man liksom kunna säga att det är kört...



Iofs så känna ju inte heller vår prinsessa nr 2 särskilt sympatisk så de kanske passar ihop... Känna ju inte ens som hon vill vara en Sessa av Svearike...

Känns ju dock som detta kommer bli motsatsen till det varma, fina & kärleksfyllda bröllopet som Vickan & Boxer Robert... förlåt Daniel hade ;)

Idag ska jag klippa mig... Tjohoo!!!

Kärlek ❤


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar