torsdag 27 december 2012

God fortsättning...

Så... Då har julen kommit & gått även detta år...

Firandet började som vanligt redan på lille-jul (för er Sthlm:are så är det den 23:e dec ;)) med att fira min älskade systerdotter... Denna gång fyllde hon tonåring ❤



Vi hade lite lekar på kvällen... Riktigt kul faktiskt även om den ena leken va en chokladätar-lek där det gick ut på att varje gång man slog en 6:a så skulle man klä på sig mössa, vantar & halsduk & sen skära upp & äta choklad...



Gissa så klart vem som fick flest 6:or... så klart jag :) den enda som inte gillar choklad...

Min julafton började med den sötaste lilla julehunden som man kan tänka sig... Dock verkade han själv vara liite bekymrad över att hans manlighet sattes rejält på prov :)



Sen va det som vanligt dax för obligatoriska Kalle... Eftersom jag är 37 år fyllda så bör jag ha sett den iaf minst 31 ggr... om man räknar bort mina första jular i livet (då jag va för liten för att fatta) samt de 4 då jag varit i England, Australien & Vietnam...

Om man tänker på antalet gånger jag suttit klistrad framför programmet så är det faktiskt ganska kul att i år va första gången som en skum sak slog mig... Varför äter Kalle, Musse &
Långben egentligen en kombination av vattenmelon, majs, bröd & potatis till frukost?

Lilla underverket Milou kände helt klart konkurrens när Kalle va på... Han försökte läääänge vara så söt som bara han kan men kände liksom ingen respons... Så till slut insåg han att: "If you can't beat them, join them" ;) så han ändrade sin placering i rummet & inledde operation "stirra ut er"...



Man hinner inte mer än träffa kärleken innan man ställa inför helt nya "fråge & svar" stunder...

Tidigare har frågorna varit: "Hur kommer det sig att inte du träffar någon?" eller "Planerar du att va singel hela livet?"...

Men ingen fråga har överrumplat mig lika mycket som årets fråga: "Dricker inte du vin? Är du gravid?"

Till saken hör att jag både denna kväll & kvällen innan drack rödtjut... Vet inte det är någon som försöker säga mig att jag inte blir yngre med åren ;)

Självklart skulle underverket oxå få julklapp... Så jag gav mig ut på julafton & inhandlade diverse klappar...



Ingen... & då menar jag INGEN fick mer klappar än Milou ;) han va toppad som aldrig förr...



Här är han med första klappen (som va uppdelad i 6 mindre klappar) ;)

Han gillade godiset han fick av mig men dock inte alla... Det var en som var vegetarisk som jag bara köpte för jag tyckte den var söt...



Milou va dock skeptisk... Han hade 2 lägen när det gällde godiset... Skälla hysterisk på den eller ligga & fullständigt övervaka den ;)

Om det är något jag önskar att mina syskonbarn ska ta efter från mig så är det mitt sociala patos & mitt engagemang i människor som har det mindre lyckligt lottat än mig själv...



Därför valde jag att ge dem ytterligare en gåva efter det att jag va klar med deras julklappar... Nämligen en gåva från ett barn till ett annat barn...



De gav vätskeersättning & poliovaccinationer till barn via UNICEF...



Min systerdotter som är 13 är tillräckligt stod för att förstå syftet... Min systersons som är 9 år, hans ansiktsuttryck gjorde klart att han inte riktigt va heelt mottaglig än ;) stackars liten... Det är inte alltid lätt att ha en socialarbetare till moster ;)

Vi vuxna har i många år bestämt att vi endast köper vars en "vuxenpresent" för ca 200 kr... Sen spelar vi ett tärningsspel om dessa klappar... Alla får vars en men det byts friskt under tiden spelet pågår...

Det finns alltid ett paket som alla vill ha... Jag brukar faktiskt lyckas få det till slut & även i år såg det läänge ut som jag skulle lyckas... men i sista stund snodde mamma det...

Jag kan säga att när paketen sen väl öppnades så va jag inte då ledsen längre ;) med tanke på att jag inte gillar choklad så va detta liksom INTE min present ;)



Glögg med choklad & chili + inte mindre än 6 chokladaskar ;)

Kvällens finaste julhälsning måste ju ändå vara den här: "God jul ❤jag önskar mig fler Linor till denna värld!!!"... Sååå fint ❤

Jag har helt enkelt haft en magisk jul... Det enda som saknat mig är kärleken... Saknaden är mig nästan övermäktig!!! Men sååå lycklig jag är att jag har träffat just honom som jag faktiskt får saknar så ❤❤❤

Kärlek...



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar