torsdag 12 mars 2009

Är du en bra mamma?






Det var överskriften på ett mail jag fick igår från något företag (vet inte ens vilket) när jag sedan öppnade mailet som var ställt till mig personligen med nanm och allting så kommer följande text: är du en riktig hönsmamma? En avslappnad mamma? En ambitiös mamma?

Detta gjorde att jag ( i mitt inte allt för stabila tillstånd. eftersom jag fortfarande är lite arg ;)) lackade ut lite och mailade tillbaka följande: Hej, Ett hett tips är ju att innan ni skickar ut dessa mail med texten "Är du en bra mamma" är ju att kolla upp att de ni vänder er till faktiskt har barn... det kan vara ett hårt slag mot någon som kanske inte kan få barn... Mvh, från mig som inte är någon mamma alls...

Ja ja... nu väntar jag och ser om det kommer något svar... hade varit härligt med någon present som plåter på såret =)
Vet ni, jag kan inte riktigt släppa min nya kompis Karin... ni vet, gamtanten som jag träffade på bussen... jag tänker mycket på henne (tror att det beror på att hon kände så ensam) och jag ångrar att jag inte gav henne mitt telefonnummer... om i fall det händer henne något... ser jag henne igen så ska jag ge henne det...

Idag har jag, som ni ser ovan, varit ut och tagit lite bilder på vackar vintervita Sthlm... det är fint men måste ju säga att jag börjar bli lite trött på snön nu som kommer och går, kommer och går och kommer igen... när är det vår!!! Jag har ju köpt 2 nya fina vår jackor/kappor som skriker på att bli använda...

kramkram =)

3 kommentarer:

  1. Hej Vännen!
    Ah... du kommer precis som jag att dö av längtan tills 2 och 3:an av Stieg Larsson kommer på tv! Ah... man älskar Lisbeth så mycket att det är sjukt! Kanske är det den bästa svenska film jag sett! Är avis på dig att du har det framför dig!
    Jag går fortfarande och tänker på den... : )
    Ha det gott vännen! Hoppas vi ses snart! kram

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Vinter vadå vinter, här är det verkligen VÅÅÅR!! Solen skiner och jag har tagit vårjackan idag, om än lite lite kallt....hmm
    Ska till Finjasjön (Björkviken) och fika och låte Svante springa av sig lite med en kompis. Kram Kram

    SvaraRadera
  3. lite uppdatering tack ;)

    SvaraRadera