måndag 9 mars 2009

Som en riktig nollåtta...

Imorse när jag hoppade på bussen kom André Pops in, han som är programledare för svt sport, lite orolig blev jag då eftersom jag tycker att han är lite söt... men jag hade nog lite tur som träffade Jan Scherman igår för han jämnde nog ut olyckan =)



Jag har idag varit på en utflyckt till Vingåker med kära kollegan Maarit... det gick riktigt bra men lite läskigt va det när vi körde dit... Precis utanför Flen så låg en bil upp och ner i diket, det tog oss några sekunder innan vi registrerade att det inte stod någon varningstriangel utsatt och att det kanske faktiskt innebär att vi var först på plats... så vi fick köra och vända bara för att kunna stilla sinnet... det var ingen i bilen med det har nog varit en rejäl smäll... krockkuddarna var sprängade och det låg saker överallt... snacka om att man blir lite ödmjuk... men det som var ännu mer läskigt var att det kom 5 bilar och körde förbi oss under tiden som vi vände och ingen stannade för att kolla bilen... alltså dagens slutsats är att om man skall råka ut för en bilolycka rekommenderar vi inte att det sker precis utanför Flen... I alla fall inte om du vill ha n´ågon hjälp...



Som utlovat tidigare så har donnorna Tina och Dolly spelat varmt i cd-spelaren idag och jag har skrållat friskt vid sidan om, kände att för att försöka skona Maarits öron så mycket så möjligt så fick jag höja volymen flera gånger =) I alla fall så körde jag och sjöng samtidigt som jag kryssade i trafiken i storstaden... Maarit så till mig att jag körde som en riktig nollåtta... så bara så ni vet att köra som en nollåtta innebär alltså att sjunga för full hals i bilen, gärna med lite rörelser till och börna vid varje trafikljus eller sväng (bara av den anledningen att du missar att komma igång igen och köra eftersom du är så upptagen med att sjunga)...



Nej nu ska jag knoppa... kram =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar