lördag 28 mars 2009

Oj oj oj...



ja, det finns faktiskt inga andra ord att använda om Bounce nya show... my good va bra den var, helt sjukt!!! O låt mig säga att den blev ju inte dirket sämre av att Benke tog mig på axeln när han skulle gå förbi mig... David dansade med ca 53 cm avstånd från mig, på golvet... och sist men inte minst... Jennie gav mig en kram utanför och sa: "hoppas nu verkligen vi ses på summer camp, lova"... Ja mina kära vänner... detta har varit en minst sagt fullt fantastisk dag...

Den började med att jag gav mig iväg till en outlet på Gärdet som en kollega tipsat om... där fyndade jag en riktig Linaklänning och en riktig Linatunika för 300 kr/st... de har tidigare kostat 799 kr/st... glad, glad, glad... har lagt in två bilder på de så ni kan se...

Innan Bounce var vi ju som jag tidigare har sagt och åt på Babajan... en ny restaurang mitt emot Orionteatern, där Bounce spelar (5 ggr i veckan), det var riktigt god mat... jag åt en oxfile vindaloo som smälte i munnen på mig... när kl började närmar sig 19.15 så frågade Mona mig om jag var nervös... inte visst jag att det syntes så tydligt på mig att jag satt på helspänn... showen började kl 20... o tro mig när jag säger att de nästkommande 45 minuterna höll jag på att äta upp mina fingrar och skaka sönder mina ben... hemskt, jag har överhuvudtaget ingen förmåga att hålla inne min förväntan inför kvällen... undrar om jag inte för en microsekund kollapsade också... jag tror faktiskt jag var mer förväntansfull och stissig än jag någonsin varit inför ett av mina egna uppträdande...

Väl på plats gick jag in i min lilla danskoma och slöt mig i mig själv och var endast kontaktbar för musiken... sen va det dax... sjukt genomtänkt show... de dansar på väggarna, ovanför, bakom och mitt ibland publiken... riktigt häftigt, publiken fick liksom flytta sig hela tiden för att se... jag tror jag stod längst fram typ hela tiden för utom sista numret när det var dans längst ner i lokalen... I ett nummer dansar Benke helt själv och han "skär sig" med en kniv och låtsasblod... jag stod så nära att när han snurrade runt skvätte blodet och landade på min underläpp...

De filmade hela denna föreställningen till försäljning, slår vad om att man ser mig stå längst fram, krampaktigt hållande i min lilla väska med ett fånigt leende på läpparna =) Men vet ni... riktigt impad är jag av oss gamlingar... vi rockade dansgolvet efteråt, när alla andra lämnade en efter en, så var det vi 9 kvar och några tjejer som kan ha varit max 15 år... Jag säger bara... LE KRAM rules =) (Le Kram är vår lilla internationella grupps nya smeknamn =))

Utanför stod vi tjejer och pratade en lång stund... så länge att alla dansare kom ut tillslut... o ni som känner mig väl anar väl vad som hände... just det, jag va ju bara tvungen att gå fram till dem och berätta hur sjukt bra de är... om de nu mot förmodan skulle missat det =)

Nej, vet ni... kvällen blir helt enkelt inte bättre än så här så nu ska jag lägga mig och drömma om Benke... =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar